• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorlopend Bonnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Graag had ik een doorlopend bonnummer.
Blad A wordt twee maal uitgeprint en niet opgeslagen.
Na het uitprinten moet het bonnummer 1235 zijn enz.
Mooi zou zijn als alles weer op nul zou staan na het uitprinten.
Een knop kan eventueel in kolom A 1/7
Bij voorbaat dank.
Justes

Is dit misschien iets

Hoi Justes,

Kijk maar of het wat is.
door middel van een macro wordt er een bonnummer.txt bestand in een directory weggeschreven en elke keer dat je het bestand opent zal het bonnummer met 1 oplopen.

als je nu het bonnummer aan wilt passen dan open je gewoon dit .txt bestand en past het nummer aan.
als je opnieuw wilt beginnen met nummeren dat "gooi" je het bestandje gewoon weg en bij de eerste dat je het bestand opent wordt het .txt bestandje weer aangemaakt.
In dit .txt bestand kun je elk beginnend nummer maken, het begint in principe wel bij 1(moet eventueel ook aan te passen zijn in de macro, maar zover ben ik nog niet)
ben nog even aan het "bomen" met een userform om het bonnummer aan te passen.

gr.
Koen.

Bijlagen

hey Justes,

Nou zie dat Koen al wat moois heeft gemaakt voor je

maar je wou ook nog dat de regels leeg werden gehaalt en
dat er wordt geprint.

lol had je bestandje niet gezien ...stond ook ergens anders :rolleyes:

ik ga er ff mee klooien

zeg gebruik je gewoon de standaard printer?..(.hoop het wel)

dan kan je gewoon met een druk op de knop alle handelingen uitvoeren dus: 2x printen , leegmaken en het bonnummer met 1 verhogen.

Laatst bewerkt:
Hallo Eric,

Dat was een foutje van mij, ik had het bestandje natuurlijk in het zelfde bericht mee moeten sturen, als je bijna 69 jaar ben kun je toch ook nog wel wat leren.
Ik heb een HP 940C en HP 1219 printer.
Kun je ook aangeven hoe je het gedaan hebt, leer ik ook weer wat bij.

Gr, Justes

Hoi,

Ben er nu mee bezig ..had al iets in deze richting

met standaard printer bedoel ik overgens ,

of de bon die je print op de als standaard ingestelde printer
worden afgedrukt of dat je een andere selecteerd ?

en wil het wel uitleggen maar ....heb je een beetje ervaring in VBA ik zet de uitleg er bij.

en zet 'm zo voor je er op nog even geduld :cool:

Hallo Eric,

Geweldig ik kan er niet genoeg van krijgen, nog een vraagje kan ik de naam nog veranderen, want proef is natuurlijk een te gewone naam voor zo`n mooi geheel.
Ook de knop is prima.

Dank nogmaals ook Koen.

Gr, Justes

ja hoor de naam kan je gewoon aanpassen.

je kan natuurlijk ook even deze bewaren als orgineel
voor als er iets mis gaat .

dus gewoon even openen en opslaan als:

veel plezier en gemak er van.

Hallo,
Hoe krijg ik de teller weer op 1.

Groeten, Justes

volgens Koen:
als je nu het bonnummer aan wilt passen dan open je gewoon dit .txt bestand en past het nummer aan.
als je opnieuw wilt beginnen met nummeren dat "gooi" je het bestandje gewoon weg en bij de eerste dat je het bestand opent wordt het .txt bestandje weer aangemaakt.
In dit .txt bestand kun je elk beginnend nummer maken, het begint in principe wel bij 1(moet eventueel ook aan te passen zijn in de macro, maar zover ben ik nog niet)
ben nog even aan het "bomen" met een userform om het bonnummer aan te passen.

dus zoek even naar het txt bestandje met de naam Bonnummer.txt

open het om een nummer in te type of gooi het weg en begin weer bij 1
Let wel pas dan ook in je sheet even het nummer aan.

Hallo Hans,

Ik heb het gevonden, de teller stond op 40, dus ik heb inplaats van +1, -39 ingevuld, teller staat weer op 1.
Toen heb ik er weer +1 van gemaakt.

Dank en graag tot een volgende keer.

Justes

Je kunt hem nog iets meer automatiseren door valideren - lijst te gebruiken in de invoer vakken

mvg Imod

Bijlagen

Hallo Eric,

Daar ben ik weer, is het ook mogelijk om de bedragen in de verschillende groepen weg te schrijven naar het blad groepen, zodat ik op het eind van de maand kan zien hoeveel per groep is omgezet, alleen het totaal bedrag is nodig.
De art. zijn deels verzonnen, het zijn er in werkelijkheid meer dan 500.
Ik heb het programma nu twee maal, een voor geleverd en een voor offerte, maar de tellers gaan nu gelijk op, kun je nagaan hoeveel verstand ik er van heb, maar ik ben nog niet te oud om te leren.
Voor Imod, dat kan natuurlijk wel, maar de klanten komen met hun bestellijst en daar staat hun klantnummer op.

Greten Justes

Bijlagen

Hallo,

Ik ben weer een stukje verder, (zie vorig bericht) alleen doe ik het nu met kopieeren en plakken, er moet toch een beteren mannier zijn, graag hulp.

Gr, Justes

Bijlagen

Hoi Justus,

Ben je niet vergeten hoor ff druk weekje gehad

zit ff te kijken en te denken....het gaat dus om het subtotaal per groep en dat wil je dan in blad groepen zichtbaar maken.

mmm. heb al zitten denken en draaien en doen maar kom er ff niet. heb wel een idee :cool:

Als ik nu de alle bonnen exporteer naar een blad en je dan eens per maand een subtotaal maakt per groep.
heb je daar wat aan .kan het ook zo maken (denk ik nog ff klooien) dat je daarna de lijst kan wissen zodat je opnieuw kan beginnen ...zou dat wat zijn zie het niet zo zitten om de subtotalen per groep er meteen uit te halen.

laat ff wat horen dan ga ik even wat in elkaar draaien.

Hallo Eric,

Blij dat je gereageerd hebt, als ik maar op het eind van iedere maand kan zien hoeveel per maand per groep omgezet is.
Die gegevens moeten liefst bewaard blijven.
Ik hoop dat je een oplossing vindt, want met kopieeren en plakken is riskant een keer vergeten en het klopt niet meer, wat moet ik doen om als als ik twee programma`s heb lopen dat de tellers niet gelijk oplopen.

Bij voorbaat dank, en tot..........

Groeten Justes.

Hallo,

Kan iemand mij verder helpen met mijn laaste vraag.

Bij voorbaat dank.

Justes

zo daar ben ik dan ,

Hey kerel sorry dat het zo lang duurde maar Dames gaan voor zoals je weet

heb hier even iets in elkaar gefrumeld ,hoop dat dit iets in de richting is.

wou ook nog je offerte blad er in verwerken....was ik nog mee bezig maar kijk ik vandeweek ff naar

Bijlagen

Hallo Eric,

Je bent nog laat voor mij bezig geweest, het ziet er al profescioneel uit, naar het aantal keren dat het bekeken en gedownload is zijn er meer die belangstelling hebben.

Het offerteblad hoeft niet in het zelfde programma, ik heb deze gekopieerd maar nu lopen de tellers gelijk.
Is het ook mogelijk dat als ik een adres aanklik het nummer in cel A8 komt te staan, ik heb meer dan 600 adressen, die kunnen kunnen wel in blad A geplaatst worden je zult wel denken die blijft aan de gang.

Groeten, Justes.

hoe doe je dat normaal met zoeken naar de klant dan?

ik snap dat je niet alle nummers uit je hoofd weet.
je kan bv een zoekcode maken
bv firma elshof in amsterdam
dan wordt de zoekcode dus elshofa
Elshof in Rotterdam elshofr

of iets in die richting

of wil je in het naw blad de klant selecteren en die gebruiken bv iets met een vinkje ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan