Enige tijd geleden heb ik een topic geplaatst met dit onderwerp. (Ik ben bezig met het creeren van een standaard factuur in Excel. Het zou mooi zijn dat ik met elke nieuwe factuur standaard ook een nieuw factuurnummer krijg gegenereert. Is hier een formule voor, dat hij bij elke nieuwe factuur een nieuw nummer toekend?)
Ik heb hetvolgende uitgevoerd:
•Maak met de "Werkset Besturingselementen" een knop op het blad.
•Rechtsklik op de knop "Programmacode weergeven" en zet onderstaande in het veld:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(1).Range("A1") = Sheets(1).Range("A1") + 1
End Sub
•Klik nu op de eerste knop van de "Werkset Besturingselementen" ONTWERPMODUS AFSLUITEN.
Maar hoe koppel ik dit nu aan factuurnummer. De knop is er, en in te drukken, maar er gebeurt verder niets. Waarschijnlijk mis ik de koppeling met het factuurnummer en hoe geeft ik aan waaruit het factuurnummer moet worden opgebouwd?
Alvast bedankt, emc
Ik heb hetvolgende uitgevoerd:
•Maak met de "Werkset Besturingselementen" een knop op het blad.
•Rechtsklik op de knop "Programmacode weergeven" en zet onderstaande in het veld:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(1).Range("A1") = Sheets(1).Range("A1") + 1
End Sub
•Klik nu op de eerste knop van de "Werkset Besturingselementen" ONTWERPMODUS AFSLUITEN.
Maar hoe koppel ik dit nu aan factuurnummer. De knop is er, en in te drukken, maar er gebeurt verder niets. Waarschijnlijk mis ik de koppeling met het factuurnummer en hoe geeft ik aan waaruit het factuurnummer moet worden opgebouwd?
Alvast bedankt, emc