doorlopend formulier met checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvondermans

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik zit met het volgende probleem:

ik wil een doorlopend formulier maken met ongeveer 300 records, dat is op zich geen probleem.
nu wil ik achter elk record een checkbox zodat de gebruiker kan aanvinken of hij/zij hem bij zijn "favorieten" kan zetten. als ik een checkbox invoer, zet hij ze allemaal aan of uit.
daarna moeten alle geselecteerde records aan een andere tabel worden toegevoegd (waarschijnlijk met toevoegquery).

ik ben alleen voor geen meter thuis is VBA, dus graag met macrootje of zo.

Jordy

P.S met 1 record likt het wel, het zit hem in de meerdere records

Laatst bewerkt:
ik heb bijvoorbeeld 300 leerlingen met een id, naam, klas.

nu wil ik dat docenten in een formulier dmv een checkbox (of iets anders) een aantal leerlingen kunnen aanvinken en dat deze dan worden toegevoegd aan een tabel dmv hun id, gecombineerd met de id van de docent, in een ander formulier of rapport kan dan met een query alleen de desbetreffende leerlingen worden opgeroepen.

alvast bedankt

Dat kun je met een toevoegquery doen.
Die moet je uitvoeren nadat in het formulier waar de vinkjes gezet zijn een knop ingedrukt is.
De toevoegquery voegt dan de records toe waarvoor geldt dat er een vinkje gezet is.
Zelf vind ik dat je dit soort dingen overigens makkelijker met een stukje code in visual basic kunt oplossen.

Dat de records worden toegevoegd na het klikken van een knop ok, maar hoe kan ik de vinkjes afzonderlijk laten kiezen, ze worden allemaal actief of geen van alle

Dit kun je dan oplossen met een bijwerk query, en zoals al is aangegeven kun je dit ook in vb laten uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan