Sabreur1970
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2013
Ik probeer in Access 2007 een (doorlopend) formulier te bouwen, waarin ik de mogelijkheid wil hebben op één of op meerdere criteria te filteren. De filtercriteria wil ik het liefst via een Keuzelijst kunnen kiezen.
De tabel bestaat uit ongeveer 220 records (en groeiende).
Als ik via de wizzard een keuzelijst maak kan ik wel naar een record zoeken, maar de lijst in het keuzevak is wel 220 items lang. Terwijl er maar 4 criteria in staan. Als ik het eindelijk voor elkaar heb om dit te groeperen werkt de 'filtering' opeens niet meer.
Ik wil kunnen filteren op : [txtLand], [txtStaat] en [txtStatus].
De keuzelijsten heten respectievelijk : [cmbFilterLand], [cmbFilterStaat] en [cmbFilterStatus]
Waarbij het aantal criteria in VeldB afhankelijk is van het gekozen criterium in VeldA (hoe dit werkt is inmiddels wel gelukt)
Ik ben nu al de hele dag aan het proberen en heb heel veel scripts gevonden. De scripts die ik enigszins kan begrijpen werken helaas niet en de scripts die misschien wel kunnen werken, zijn dusdanig ingewikkeld dat een beginner als ik er geen kaas van kan breien.
Is er een eenvoudige, begrijpelijke methode, waarop ik de filtering voor elkaar kan krijgen?
Huidige code:
voorbeeld van de database:

De tabel bestaat uit ongeveer 220 records (en groeiende).
Als ik via de wizzard een keuzelijst maak kan ik wel naar een record zoeken, maar de lijst in het keuzevak is wel 220 items lang. Terwijl er maar 4 criteria in staan. Als ik het eindelijk voor elkaar heb om dit te groeperen werkt de 'filtering' opeens niet meer.

Ik wil kunnen filteren op : [txtLand], [txtStaat] en [txtStatus].
De keuzelijsten heten respectievelijk : [cmbFilterLand], [cmbFilterStaat] en [cmbFilterStatus]
Waarbij het aantal criteria in VeldB afhankelijk is van het gekozen criterium in VeldA (hoe dit werkt is inmiddels wel gelukt)
Ik ben nu al de hele dag aan het proberen en heb heel veel scripts gevonden. De scripts die ik enigszins kan begrijpen werken helaas niet en de scripts die misschien wel kunnen werken, zijn dusdanig ingewikkeld dat een beginner als ik er geen kaas van kan breien.
Is er een eenvoudige, begrijpelijke methode, waarop ik de filtering voor elkaar kan krijgen?
Huidige code:
Code:
Option Compare Database
Private Sub Bijschrift19_Click()
Me.cmbFilterLand.Visible = True
End Sub
Private Sub cmdResetFilter_Click()
With Me
.Filter = ""
.FilterOn = False
.cmbFilterLand = ""
.cmbFilterStaat = ""
End With
End Sub
Private Sub Form_Current()
' Provide a record counter for using with custom navigation buttons
' (when not using Access built in navigation)
Dim rst As DAO.Recordset
Dim lngCount As Long
Set rst = Me.RecordsetClone
If rst.RecordCount > 0 Then
With rst
.MoveFirst
.MoveLast
lngCount = .RecordCount
End With
End If
'Show the result of the record count in the text box (txtRecordNo)
Me.txtRecordNo = "Record: " & Me.CurrentRecord & " van " & lngCount
On Error GoTo 0
Exit Sub
End Sub
Private Sub cmdAdjDate_Click()
Me.datAanschafDatum.SetFocus
End Sub
Private Sub cmdAdjPrice_Click()
Me.valAanschafPrijs.SetFocus
End Sub
Private Sub cmdSluiten_Click()
DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name