doorlopend formulier wijzigingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Op mijn debiteurenkaart kan ik een route en een routevolgnummer opgeven.
Voor het routevolgnummer moet er op een knop geklikt worden die een doorlopend formulier opent.
Dit gebeurt volgens het OpenArgs argument. Het formulier wordt geopend met de gekozen route en laat dan alle Klanten zien die op deze route ingedeeld zijn met het volgnummer.

Het volgnummer kan veranderd worden. Na veranderen wordt er op de knop sluiten geklikt, waar de volgende code achter hangt.
Code:
Private Sub cmdSluiten_Click()
Dim lngResult As Long
If Me.Dirty Then
lngResult = MsgBox("Wilt u de wijzigingen opslaan?", vbYesNo, "Waarschuwing")
If lngResult = vbNo Then
Me.Undo
End If
End If
DoCmd.Close
End Sub
Alleen als ik routevolgnummers verander of toewijs krijg ik niet de melding Wijzigingen opslaan.
Iemand hier een verklaring voor?

Bestaat er een code voor hernummeren?
Bijvoorbeeld als ik een nieuwe klant aanmaak en geef het als routevolgnummer 4, dat nummer 4, 5 wordt en 5 wordt 6 enz. enz.
Heb al gezocht op hernummeren, rangschikken, opnieuw sorteren maar zonder resultaat.

Voor het hernummeren van een lijst bestaat geen standaardfunctie, wat ook niet onlogisch is natuurlijk. Maar ik heb wel een keer iets gebouwd voor iemand, dus misschien heb je daar wat aan. Het gaat om het formulier <frmVolgorde lijst aanpassen> in bijgaande database. In het formulier moet het handmatig, maar de gebruikte code kun je ook wel automatiseren.

Bijlagen

Geweldig, hier kan ik zeker wat mee.

Die voorbeelden van het mailen zijn ook bruikbaar.
Wil namelijk een rapport mailen met Docmd sendobject, alleen het nadeel is dat de bijlage de naam van het rapport krijg.

Is het mogelijk om de naam van de bijlage te veranderen? (of beter om nieuwe vraag te stellen?)

Dat kan op zich wel, maar dan zou je het eerst op moeten slaan. En dan als Attachment meesturen. Misschien dat het mogelijk is om via VBA een rapport tijdelijk te hernoemen, dan mailen en de naam weer terugzetten. Heb ik nooit gedaan, dus dat zou ik ook moeten opzoeken.

Zet anders een voorbeeldje neer, dan kunnen we met je meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan