doorlopend formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Is het mogelijk om een running total (dus geen totaal als waarde uit een veld opgehaald) in een niet-afhankelijk veld in een doorlopend formulier weer te geven? Ik heb een doorlopend formulier waar ik toegewezen dagen over 12 maanden optel en per record zou dan (in het doorlopend formulier) het totaal weegegeven moeten worden. Het tellen per record lukt, maar het is de totale waarde van het laatste record dat bij ALLE records op het formulier gezet wordt.
Code:
        For i = 1 To iTotaalDagen
            Maanden(i) = Me("txtMaand" & i)
            TotaalAantalDagen = TotaalAantalDagen + Maanden(i)
        Next i
        Me.txtTotaal = TotaalAantalDagen

Ik snap je vraag niet. Een Lopend totaal?

In een doorlopend formulier waar per record 12 velden aangemaakt werden (telkens één veld per maand) kan de gebruiker een waarde invullen (een getal, het aantal dagen dat van een school gevraagd wordt). Het totaal aantal dagen moet bij wijziging én bij opening van het doorlopend formulier berekend worden, en bij wijziging telkens herrekend! Bij herrekening, bijvoorbeeld, wordt het totaal van het record waar voor één maand een wijziging aangebracht wordt, wordt op het scherm, in het doorlopend formulier - alle waarden voor ALLE records door die waarde vervangen. Enkel de waarde als som van de maanden voor dit record moet aangepast worden en niet deze waarde voor alle records.

Probleem opgelost: moest in query die gebruikt wordt als recordsource de som in een expressie meenemen.
"[tabel].[waarde1]+[waarde2]+[waarde3]+[enz.] AS Som" :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan