Doorlopendformulier tabelvorm ipv horizontaal, verticaal nieuwe records toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Berichten
382
Op een formulier zou ik graag i.p.v. dat de velden horizontaal staan deze verticaal komen te staan. Dit betekent dat wanneer ik nieuwe records toevoeg deze (zoals gebruikelijk) niet als een extra regel in een doorlopend formulier maar dat er dan een extra kolom bij komt. Kortom: je werkt niet naar onderen maar naar recht toe....

Situatie nu:

[gewicht] [lengte]
85 1.80
90 1.95

SITUATIE GEWENST:

[gewicht] 85 1.80
[lengte] 90 1.85

Is er iemand die weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
 
Kansloze missie; voor je het weet zit je aan het maximum velden. Je moet namelijk voor elke nieuwe waarde een nieuw label en een nieuw veld maken. En je zit dan zo aan het maximum van 754 (=377 records). Bovendien wordt je formulier behoorlijk onleesbaar na verloop van tijd. En je moet e.e.a. ook nog eens in VBA programmeren, want je moet de recordset uitlezen en elke keer als er een nieuwe waarde (=record) bijkomt, een nieuw label aanmaken. Ik zou er niet aan beginnen, al was het maar omdat je data nu toch prima afleesbaar is? Maak desnoods een draaitabel (met overigens dezelfde beperkingen...)
 
Octafish, wederom bedankt voor jou feedback. De gegevens zijn op zich prima afleesbaar alleen wanneer veldnamen een langere benaming hebben dan komt dit er niet mooi uit te zien omdat de waardes/velden die je kunt invoeren maximaal bestaan uit 3 tekens. Het zou mooier zijn als je dan elk veld dezelfde breedte kunt geven daarom was de verticale methode mooier omdat je hier niet zo heel veel last had van de breedte van een veldnaam.

Een oplossing zou kunnen zijn als je het formulier in tabelvorm, de veldbenamming onder hoek van 45 graden op het beeld zou kunnen krijgen want dan maakt het niet uit als de veldbenaming horizontaal staan.... maar dit is volgens mij niet mogelijk. Wat wel mogelijk is om de tekst verticaal te plaatsen maar dit lijkt niet mooi.
 
Laatst bewerkt:
Snap ik niet; veldnamen (i.c. labels op je formulier) staan vast, en je kunt de breedte dus perfect inschatten. De breedte van de tekstvelden voor de velden zelf maak ik meestal even breed als de bijbehorende labels. Verder kun je met uitlijnen alles netjes onder elkaar krijgen. Dus wat is het probleem precies?
 
Zie schermafbeelding in bijlage, de veldbenamingen zijn breder dan de het invulveld waardoor je niet heel mooi de invulvelden naast elkaar kunt krijgen omdat de ene beschrijving breder is dan het andere.... voorbeeld.GIFgewenst.GIF

Het is mooier als de invoervelden allemaal gelijk zijn van breedte en tussenruimte alleen dan zie je de veldbenaming niet in zijn geheel (zie bijlage 2).... daarom zou het mooier zijn geweest als ik dit onder een hoek kon zetten van 60 graden dan zou het perfect willen... maar misschien is er een andere oplossing.
 
Er is in mijn ogen niks mis met het eerste plaatje (op de uitlijning na), maar alles met het tweede. Een hoek van 60 graden kan niet, maar verticaal wel. Al is dat ook niet echt fraai. Bovendien kun je nog een mix maken van plaatje 1 en 2 door de velden de grootte van afbeelding 2 te geven, de labels van afbeelding 1 en de velden te centreren onder de labels.
 
Is inderdaad ook nog een idee zal er eens even mee gaan stoeien... thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan