• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doornummeren in nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ff een klein en misschien simpel vraagje!

Ik wil een macro maken waarbij ik blad : (1) kopieër en dit word dan automatisch (2)
Op blad: (1) in P2 verwijst de cel naar het blad : Overzicht! cel D7 op blad (2) moet worden D8 blad (3) D9 enz.

Kan het eventueel ook de mogelijkheid om 10 bladen en 25 bladen ineens aan te maken of alles in 1 keer ( dit is namelijk afhankelijk van het aantal rijen wat is ingevuld in D7:D206). De ene keer bestaat een project uit 3 rijen en dit kan oplopen tot zo'n 200.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is het bijna!

Ik heb een duidelijker voorbeeld bestand bijgevoegd met de juiste lijsten. Het is namelijk de bedoeling dat hij die het blad (1) kopieert of deze als voorbeeld gebruikt.
Als het mogelijk is, kan dan ook het tabblad dezelfde naam krijgen als die in cel P2 (dit is geen must maar zou wel mooi zijn)

Ik hoop dat jullie het begrijpen!

Alvast bedankt

Bijlagen

Probeer het zo eens.

Code:
Sub VenA()
Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False
For Each cl In Sheets("Kopieerblad").Columns(1).SpecialCells(2)
  If cl.Offset(, 2).Value <> 0 Then
    If IsError(Evaluate("'" & cl.Value & "'!A1")) Then
      Sheets("(1)").Copy , Sheets(Sheets.Count)
      With ActiveSheet
        .Name = cl.Value
        .[P2] = cl.Offset(, 3)
      End With
    End If
  End If
Next cl
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Whow TOP!

Alleen een heel klein vraagje... het eerste werkblad die die aanmaakt krijg niet de ID mee de rest wel netjes!

De is TOP!

(PS. is er een mogelijkheid dat de tabbladen ook de ID codes uit de cel p2 kunnen krijgen?)

Laatst bewerkt:
Haal al die samengevoegde cellen eruit. Daar krijg je later veel last/spijt van.

Haal de 1 uit A6 weg.

Het aanpassen van de tabnaam kan je zelf wel verzinnen neem ik aan.

Super!

Het werkt!

Mijn laatste vraag...is het mogelijk automatisch hyperlinks aan te maken?

Dank je wel

In plaats van met tig werkbladen als invoerformulier is het handiger met 1 userform te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan