• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Is het mogelijk om een berekening door te voeren ?
Ik wil graag met een barcodescanner een code ingeven op een blad.
Als deze code correct is moet het aantal met 1 of 2 worden verminderd.
Als ik daarna de code weer gebruik moet dit weer gebeuren.
Zoals ik het nu heb moet ik telkens de file opslaan en weer starten om hetzelfde effect te krijgen.
Als in G19 (Barcode) de barcode hetzelfde is als in H19 dan komt er in G3 een 1.
Dit getal moet verminderd worden in H16 (Mutaties)
E19 (Barcode) gaat dan van 8 naar 7 stuks.
Daarna zou er een macro opgestart moeten worden waardoor alles wordt doorberekend en dat de code in G19 (Barcode) wordt gewist.
Zogauw als ik de barcode zelf verwijder gaat ook de berekening weer terug.
Hoe kan ik dat nu in een macro zo verwerken dat mijn berekening door blijft gaan ?
H16 (Mutaties) moet blijven zoals die nu is dus op 8 stuks. Dit wordt met de hand ingevuld na een handmatige telling.
Wie zou mij verder kunnen helpen ?
Ik heb al zoveel geprobeerd in de macro maar ik kom er niet uit, vandaar dat er nog iets in de macro aanwezig is.

Bijlagen

Ik kom niet helemaal uit je verwijzingen. Waarom niet in locatie waar altijd de barcode binnenkomt?

Volgens mij heb je of kolommen gewijzigd of je bestand ziet er anders uit bij mij dan bij jezelf, want de helft van je verhaal kan ik niet terugvinden in je bestand.

Ik denk dat wat je bereiken wel mogelijk is, maar zoals het nu georganiseerd is is het niet helemaal te volgen

Beste Wampier,
Ik heb mijn verhaal gecontroleerd op de bijgesloten file en dan klopt mijn verhaal.
Wat ik zoek is dat als ik de barcode op het scherm inscan bij het goede vak dat dan het aantal wordt verkleind met het aantal dat nodig is.
Als ik daarna weer hetzelfde scan dan moet dat dus weer gebeuren.
Zo gauw als er minder dan 5 of 10 aanwezige artikelen zijn komt er een melding dat er moet worden aangevuld of moet worden besteld.
Ik heb dit opgezet voor een Technische School (VMBO) dat als dit werkt de leerlingen zelf de artikelen kunnen scannen en bijhouden.
De leraar krijgt een melding via email dat hij er voor moet zorgen dat de spullen moeten worden aangevuld.
Ik heb enkele werkbladen verwijderd die hierin geen functie hebben.
Een andere opzet mag natuurlijk ook, alleen weet ik nog niet hoe.
Toch bedankt voor uw reaktie en ik hoop dat u er toch nog eens naar wil kijken.

Groeten, corania.

Als in G19 (Barcode) de barcode hetzelfde is als in H19 dan komt er in G3 een 1. E19 (Barcode) gaat dan van 8 naar 7 stuks. Daarna zou er een macro opgestart moeten worden waardoor alles wordt doorberekend en dat de code in G19 (Barcode) wordt gewist.

Ik neem aan dat je hier "blad 1" mee bedoeld dan? want op de barcode tab komen deze niet voor.

Maar waar komt het gescande deel dan binnen? welke cel wordt gevuld? Ik mis een beetje de logica van de opzet van de excel. Ik begrijp wat je probeert te doen. We hebben zoiets bij onze kantine (zelf-scan). In de simpelste implementatie vul je gewoon een verborgen kolom met alles wat er gescan-ed wordt. vervolgens maak je een totaal over deze lijst en heb je zowel een historie als een up-to-date totaal. Een harde update kan overigens ook wel, maar ik mis een logica waar ik een algemene oplossing voor kan bieden.

Zonder de scanner zou ik gewoon zeggen "dubbelclick een cel op de juiste lijn" en dan is de macro verder eenvoudig.

Hallo wampier,

Ja, klopt helemaal, erg dom van mij.
Het gescande deel komt binnen op blad1 op cel G19, G20 en G21
Daar ga ik controleren of de barcode goed is door te vergelijken met H19, H20 en H21.
Als dit goed is komt er in cel G3, G8 en G13 het aantal staan.
Dit getal wordt in Mutaties van het geheel (aanwezig) verminderd en wordt weergegeven in O16, O17 en O18.
Dit getal komt weer terug inE19, E20 en E21 op Blad1.
Dit zelfde trucje wil ik ook gebruiken bij andere werkstukken (nog te maken bladen), maar dan zijn er meer poststukken.
Maar nu moet dit verwerkt worden en vast worden gelegd om daarna een volgende scan te doen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is geworden en het spijt me dat ik er even niet bij was.

Groetjes, corania.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan