Doorschakelen Quattrovox V met voorloopnul

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkingpin

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Een vriend van mij heeft een ISDN-2-lijn met een Quattrovox V. Hij moet een voorloopnul draaien om daar buiten te bellen. Aan het hoofdnummer heeft hij een antwoordapparaat hangen.
Nu willen we zijn hoofdnummer direct doorschakelen naar zijn mobiel. De volgende pogingen werkten niet:
- 0*210*0(mobielnr)#
- 0*210*(mobielnr)#

MIjn vragen zijn de volgende:
1. hoe komt hij aan die voorloopnul, of liever gezegd, hoe komt hij er weer vanaf
2. hoe schakel ik het hoofdnummer direct door naar zijn mobiel
3. is het ook mogelijk om een ander nummer dan het hoofdnummer door te schakelen
4. hoe schakel ik hoofd- of ander nummer na 3x overgaan door naar zijn mobiel
5. hoe schak ik hoofd- of ander nummer bij in gesprek door naar zijn mobiel
6. is het mogelijk om 4. en 5. te combineren

Ik word er helemaal gek van, dus help mij!! :mad:

Laatst bewerkt:
Dankjewel!

Dankjewel, ik ga morgen naar die vriend om dit alles uit te proberen.
Hoop dat het lukt!

*21 werkt niet, maar *61 en * 67 werken wel

Uiteindelijk 4 (VIER) uur bezig geweest om de doorschakeling (deels) voor elkaar te krijgen. Ik zal jullie de details besparen.

Het is dus deels gelukt, want*21* werkt niet, maar *61* en *67* werken wel. Ik heb gebeld met KPN maar die konden mij uiteindelijk niet helpen maar wel een monteur sturen. Aangezien dat geld kost, heb ik dat maar laten zitten.

Wanneer ik *21* wil programmeren, dan krijgt na het intoetsen van het 2e sterretje en het eerste cijfer van het bestemmingsnummer een ingesprektoon.

Heeft iemand enig idee??

Wanneer ik *21* wil programmeren, dan krijgt na het intoetsen van het 2e sterretje en het eerste cijfer van het bestemmingsnummer een ingesprektoon.

Wacht je wel even als je *21* in toetst. Als ik de stappen lees moet je eerst dat indrukken en daarna pas het nummer. Mogelijk dat je het ook zo uitvoer maar even voor de zekerheid.

Let ook op dat ze melden dat je een 0 moet drukken en dan hoor je een kiestoon.

Als je al hebt ingesteld dat je geen 0 meer hoeft te drukken zou ik deze stap eens overslaan aangezien je anders een 0 te veel vermeld. (zie vet gedeelte onderop)
Mogelijk dat de Flashtoets op het toestel niet goed werkt. Even proberen met een ander toestel die het misschien wel goed doet.

Neem de hoorn op van het toestel dat u wilt doorschakelen
U hoort een kiestoon
Druk op de flash-toets
U hoort de kiestoon van de binnenlijn
Toets een 0
U hoort een kiestoon

Toets in * 21 *
Toets het volledige telefoonnummer in waarnaar u wilt doorschakelen
Sluit af met #
U hoort de acceptatietoon
De Direct Doorschakelen is ingeschakeld

Mogelijke oplossing

Na nog wat zoekwerk heb ik op de kpn site de volgende opmerking gevonden:

"Als u een ander telefoonnummer doorschakelt dan uw hoofdnummer, dan moet u de Dienst Bereikbaarheid laten activeren (gratis).
U kunt dit eenvoudig controleren door het nummer door te schakelen met * 61. Lukt dit, dan is de Dienst Bereikbaarheid niet geactiveerd. Belt u hiervoor met Nummer Helpdesk, KlantenService
"

Dus net maar weer eens met de klantenservice gebeld. Blijkt dat daar mogelijk de oplossing ligt (hoewel ik het hoofdnummer probeer door te schakelen). Ik kan dit echter nu nog niet aanvragen aangezien wij nog een aanvraag voor een 4e nr op onze ISDN-2 lijn hebben lopen en ze kunnen bij KPN maar 1 ding tegelijk....

Wordt vervolgd!

Na ettelijke telefoontjes en even zoveel keren uitleggen dat toch echt de dienst bereikbaarheid geinstalleerd moet worden, is het gelukt!
De mensen bij KPN geloven je niet wanneer je om de dienst bereikbaarheid vraagt om die standaard "aan" zou moeten staan, maar de aanhouder wint!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan