• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doortellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjoljok

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
weet iemand hoe ik kan door tellen. ik bedoel: hoeveel maal is er iemand aan bod geweest ook al is de naam verschillend? Ik werk via een drop en er zijn z'n 45 namen. ik heb het eerst geprobeerd met verticaal zoeken maar de cijfers worden telkens gewist in plaats van op te tellen.

De AANTAL.ALS functie komt in de buurt van hetgeen je schrijft, maar of dat echt zo is, is lastig te zeggen.
Graag meer details en ook een voorbeeldbestandje indien nodig.

De AANTAL.ALS functie komt in de buurt van hetgeen je schrijft, maar of dat echt zo is, is lastig te zeggen.
Graag meer details en ook een voorbeeldbestandje indien nodig.

ik krijg geen vb geplaatst. zal het proberen uit te leggen. de naam lijst bestaat uit 45 namen. via een drop op blad 1 selecteer ik een naam en ik had graag op blad 2 achter de geselecteerde naam een getal gekregen en dit iedere x als ik hem heb geselecteerd, dit kan soms verschillende x zijn per maand en zo kan ik bij houden dat iedereen evenveel x aan de beurt is geweest. alvast bedankt.

In deze situatie zou het zo kunnen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim naam As Variant
 If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
    Set naam = Sheets("blad2").Columns(1).Find(Target.Value)
  If Not naam Is Nothing Then
   naam.Offset(, 1) = naam.Offset(, 1) + 1
  End If
 End If
End Sub

Bijlagen

Ziet er goed uit. En heb het geprobeerd en het werkt. Wat mij niet lukt is om het aan te passen. De namen worden geselecteerd op blad 1 in G2 en de namen op blad 2 staan in kolom b2. Want als ik het copy doe op een leeg blad dan werkt het maar krijg het niet geïntegreerd in mijn blad. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het aan jou de beurt om hier je bestand neer te zetten zonder gevoelige info.

Dan is het aan jou de beurt om hier je bestand neer te zetten zonder gevoelige info.

ik krijg het niet geüpload. Is nochtans niet te groot (7.462 zip). Of als ik het niet inpak is het 29.183 groot. Ik ga via "beheer bijlagen" dan toevoegen, bestandje selecteren en dan uploaden en dan gebeurt er niks :(

Probeer deze versie eens.

Ik heb het alleen door wijziging op E2 gedaan.
Vraag staat in het bestand.

Bijlagen

Probeer deze versie eens.

Ik heb het alleen door wijziging op E2 gedaan.
Vraag staat in het bestand.

Sorry dat ik nu pas reageer. Ik krijg het maar niet in orde. Hij telt wel maar niet achter de naam. Alles word opgeteld in 1 vak ofwel ergens waar niks staat. Dit heb ik van u gekregen: Option Explicit

Dim naam As Variant, activiteit As Variant
If Not Intersect(Target, Range("E2")) Is Nothing Then
With Sheets("Blad4")
Set naam = .Columns(2).Find(Target.Value)
Set activiteit = .Columns(5).Find(Range("C4"))
If Not naam Is Nothing Then
naam.Offset(, 1) = naam.Offset(, 1) + 1
activiteit.Offset(, 1) = activiteit.Offset(, 1) + 1
End If
End With
End If

End Sub
heb target, range naar het vakje veranderd,blad ook, columns(2) naar waar ik denk dat het goed is maar telkens gaat het verkeerd.
alvast bedankt

Dan moet je dat bestandje eens uploaden als daar veranderingen inzitten die de code moeten doen veranderen.
In het bestandje van mij werkt het toch feilloos (dacht ik).

Dan moet je dat bestandje eens uploaden als daar veranderingen inzitten die de code moeten doen veranderen.
In het bestandje van mij werkt het toch feilloos (dacht ik).

Dat van u werkt perfect. Maar ik wou zelf een nieuw maken waar de keuzes ergens anders kwamen en daar gaat het mis. Kan je mij misschien uitleggen hoe dit juist werkt, want als ik mezelf zo zie knoeien zonder eigenlijk goed te weten hoe....

Zet deze code eens er eens in.
Hier staat een uitleg in het groen.
Code:
Dim naam As Variant, activiteit As Variant
 If Not Intersect(Target, Range("E2")) Is Nothing Then  'veranderd cel E2 dan verder
 With Sheets("Blad4")                                   'op blad 4 moet het gebeuren
    Set naam = .Columns(2).Find(Target.Value)           'zoek de naam van cel E2 in blad 4 => kolom 2
    Set activiteit = .Columns(5).Find(Range("C4"))      'zoek de activiteit van cel C4 in blad 4 => kolom 5
  If Not naam Is Nothing Then                           'als er een naam gevonden wordt, ga verder met de code, anders naar End If
     naam.Offset(, 1) = naam.Offset(, 1) + 1            'naam is gevonden, zet daarachter het aantal keren van bezoek van naam van E2: 1 dus, volgende keer 2
   activiteit.Offset(, 1) = activiteit.Offset(, 1) + 1  'activiteit is gevonden, zelfde uitleg als hierboven.
  End If
  End With
 End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan