• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorverwijizing van sheet naar sheet > alleen de formule zichtbaar, niet de gegevens!

• Onderwerp starter Onderwerp starter av688
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

av688

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Geen bijster lastig vraagstuk, ik loop vast bij het doorverwijzen van gegevens(van sheet naar sheet)

Het bestand bevat enkele sheets, met informatie over een groep mensen en er zijn een aantal doorverwijzingen nodig van sheets. Het gaat om overzichten van gegevens, het zijn geen lastige berekeningen oid.
Er zijn een aantal verwijzingen gemaakt. Normaal gesproken werkt dit gewoon en verschijnt door “=werkblad!cel” direct het gegeven van de doorverwijzing. Nu blijft alleen deze formule staan.
Ik heb geen idee hoe ik dit zo heb ingesteld en hoe ik dit weer normaal krijg! Iemand enig idee?

- We gebruiken Microsoft 2010
- Formule uitzetten via optie, geavanceerd, formule's zichtbaar aan/uit is meerdere malen geprobeerd.
- Op de cel staan, F2 enter maakt ook geen verschil
- nieuw bestand opmaken met gekopieerde gegevens, werkt ook niet.

Klein iets, maar sttat automatisch berekenen wel aan? F9 geeft ook geen verandering?

ja staat aan, F9 werkt ook niet of ik moet dan op de cel gaan staan, F9, enter.. gebeurt niets..
voorbeeld.jpg (zie printscreen)

Werkt het volgende
Rmuisknop => celeigenschappen op standaard zetten.
Achter de formule gaan staan en enter geven?

Niels

Ha, niet direct, maar nu heb ik, nadat ik hem op standaard heb gezet,de verwijzing opnieuw gedaan en dan doet hij het wel! Dus moet ik dan alle verwijzingen opnieuw maken..

Wel raar, want ik heb ook heel vaak al de celopmaak gecheckt natuurlijk, maar je moet het dan nogmaals verwijzen dus?

Mijn ervaring is dat als je in je excelblad een aantal cellen met celeigenschappen tekst hebt staan
dit soms misgaat met de formules, excel zet deze dan ook op tekst.
Door dit weer te veranderen naar standaard en elke formule opnieuw afsluit met enter, dus eerst de celeigenschappen veranderen
dan de formule boven in de balk aanklikken en dan op enter drukken, werken de fornules weer.

Als je later een formule aanpast heb je weer de kans dat dit probleem zich weer voordoet.

Niels

Klopt, ik moet het de hele tijd weer aanpassen,. Maar dat moet toch handiger kunnen? Zo kan ik alles opnieuw doen, steeds als ik iets wijzig..

Ik heb er (nog) geen oplossing voor, heb het probleem zelf ook wel eens maar niet altijd en heb nog niet door in welke situatie de formules precies in tekst veranderen, heb wel in de gaten dat het alleen gebeurt als je cellen in de buurt van de formule als tekst hebt ingesteld staan.

Misschien dat iemand anders weet wat je er tegen kunt doen.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan