• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorverwijzen naar aander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kjkoelewijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2016
Ik ben bezig met het maken van een planning. Ik ben al een aardig eind opgeschoten met hulp uit div. forums. Nu loop ik echter vast. Ik heb 52 bladen, voor elke week 1, plus een blad met de medewerkersgegevens. Nu wil ik eigenlijk 1 blad maken met hierin PLANNING WEEK ..... Als je daar dan de week invult dat je direct op in/op het juiste blad terecht komt en dus de planning kunt maken van die week. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en dat er iemand is die mij kan helpen?

Als ik het goed begrijp wil je een week selecteren en dat dan het juiste tabblad wordt geopend.

Er van uitgaande dat de tabbladen "week 1", "week 2" enz... zou de macro in het voorbeeldbestand kunnen werken.

In het voorblad kan in het gele vak het weeknummer geselecteerd worden, waarna er dan op de knop gedrukt kan worden en het tabblad geopend wordt.

Bekijk bijlage Voorbeeld week openen.xlsm

Hierbij is een cel gemaakt met gegevens validatie, met het weeknummer.
Deze is "Weeknr" genoemd.
Met de volgende macro wordt vervolgens de sheet geopende met de naam "week " + het weeknummer.
Code:
Sub WeekOpenen()
weeknr = Range("Weeknr")

Sheets("Week " & weeknr).Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Plaats even een voorbeeld bestandje met hoe je het nu in elkaar gestoken hebt. Wat doe je met jaren waar 53 weken voorkomen?

Afhankelijk van je Excel versie kan je ook linksonderin, naast het eerste blad, met rechts klikken. Dan krijg je een lijstje met alle bladen waar je direct uit kan kiezen:

Blad.JPG

Eerste opzet in bijlage

In de bijlage heb ik de eerste opzet gedaan. Kom er nog niet helemaal uit hoe ik alles door kan voeren in alle tabbladen maar dat gaat me vast nog wel lukken.Bekijk bijlage Map1.xlsx
Zoek dus een manier dat ik in het voorblad een weeknummer invul en dat ik direct in dat werkblad terecht kom.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@admoor

Helemaal top. Ik kan alleen niet ontdekken hoe je dit gedaan hebt, is dit in jip en Janneke taal uit te leggen?

Druk op de toetscombinatie ALT+F11.
Dan zie je een simpel stukje VBA code die ik achter het Voorblad heb gezet.
Bijna gelijk aan die van Quiby en wordt geactiveerd door een andere gebeurtenis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan