• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorverwijzen(planning)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisverbeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Beste Lezers,

Een van mijn werkzaamheden is het maken van een planning.
Aangezien het bedrijf een personeelsbestand heeft van ca.200 komt er het nodige kijken bij kijken.

Huidige situatie:
De planning wordt gemaakt in Map1, als er gegevens over een werknemer wil vergaren moet ik meerdere bestanden openen. Dit kost ten eerste veel tijd en daarnaast is het niet handig. Via Opmerking invoegen is er wel wat mogelijk maar dit is niet ideaal.

Ideaalbeeld:
De planning wordt gemaakt in Map1. Om informatie in te winnen over een werknemer is het mogelijk om via een dubbel klik(of iets anders) naar gegevens te gaan die elders in het Excel bestand is verwerkt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem. Ik vertrouw op jullie Excel Skills .

Groetjes,

Plaats even een voorbeeldbestandje met daarin de situatie hoe je het wil hebben.
dus incl tablad waar de gegevens van de werknemers staat en aangegeven welke gegevens je wilt opzoeken.

Niels

Bekijk bijlage Test (4).xlsx
Beste Lezers,

Een van mijn werkzaamheden is het maken van een planning.
Aangezien het bedrijf een personeelsbestand heeft van ca.200 komt er het nodige kijken bij kijken.

Huidige situatie:
De planning wordt gemaakt in Map1, als er gegevens over een werknemer wil vergaren moet ik meerdere bestanden openen. Dit kost ten eerste veel tijd en daarnaast is het niet handig. Via Opmerking invoegen is er wel wat mogelijk maar dit is niet ideaal.

Ideaalbeeld:
De planning wordt gemaakt in Map1. Om informatie in te winnen over een werknemer is het mogelijk om via een dubbel klik(of iets anders) naar gegevens te gaan die elders in het Excel bestand is verwerkt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem. Ik vertrouw op jullie Excel Skills .

Groetjes,

Werkt met dubbelklik.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
On Error Resume Next
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
If Target.Value = "" Then Exit Sub
Sheets("gegevens " & Target.Value).Activate
End If
End Sub

Niels

Hoi Niels,

Ik snap niet wat je bedoeld met deze bovenstaande code
Wat bedoel je hiermee..???

Dennis

Rmuisknop op tabblad1