• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorvoeren formule in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

westra77

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
hallo
onlangs een topic geopend met de vraag of het mogelijk is om verschillende opmaak in 1 cel te verkrijgen. Wigi heeft hier een fantastische oplosssing voor gevonden.
ik heb de formule iets aangepast. ik wil nl dmv een macro knop de opmaak in verschillende cellen veranderen.
nu wordt in het bestand a6 en b6 in de cellen d6:d10 weergegeven.
de bedoeling is dat a6 en b6 weergegeven worden in d6
a7 en b7 in d7 enz.
zie vb

Code:
Sub fff()

With Range("d6:d10") (orgineel was With Active cell)

If Len(Range("B" & .Row).Value) = 0 Then

.ClearContents

Else

.Value = Range("A" & .Row).Value & "(" & Range("B" & .Row).Value & ")"
            .Characters(Len(Range("A" & .Row).Value) + 2, Len(Range("B" & .Row).Value)).Font.Bold = True
            .Characters(Len(Range("A" & .Row).Value) + 2, Len(Range("B" & .Row).Value)).Font.Size = 8

End If

End With

End Sub

graag hoop ik een voorzet in de goede richting te krijgen, zodat ik deze zelf verder uit kan werken.
alvast bedankt!

Bijlagen

Westra77, Wat denk je van zoiets?
Code:
Sub fff()
Dim c As Range

For Each c In Range("d6:d10")
        With c
            If Len(Range("B" & .Row).Value) = 0 Then
                .ClearContents
            Else
                .Value = Range("A" & .Row).Value & "(" & Range("B" & .Row).Value & ")"
                .Characters(Len(Range("A" & .Row).Value) + 2, Len(Range("B" & .Row).Value)).Font.Bold = True
                .Characters(Len(Range("A" & .Row).Value) + 2, Len(Range("B" & .Row).Value)).Font.Size = 8
            End If
        End With
    Next c

End Sub

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan