• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorvoeren formule lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Hallo, ik heb een planning en wil deze uitbreiden. Maar et doorvoeren van de formule lukt. Tot regel 79 was het prima en ik heb hem nu gemaakt tot regel 100. Maar excel verbouwd de formules niet goed. Hoe zou dat anders kunnen. Het document is te groot, maar het staat hier: http://members.tele2.nl/famcas/
 
Beste bascas,

Op welk tabbald doet het probleem zich voor? En bij welke formule? In welke kolom?

Richard
 
bascas,

Lijkt dit er op?
 

Bijlagen

  • Basisplanning va week 5 2009.rar
    82 KB · Weergaven: 29
Beste bascas,

Op welk tabbald doet het probleem zich voor? En bij welke formule? In welke kolom?

Richard

Volgens wat ik er uit haal is dat op de weektabbladen de cel(len) B82 tot S100 niet van een formule voorzien zijn , doortrekken gaat niet $?$
 
Bij mij gaat doortrekken van de formules feilloos van regel 80 tot aan 100???

Richard
 
Bij mij gaat doortrekken van de formules feilloos van regel 80 tot aan 100???

Richard

Richard , als ik doortrek is de formule niet meer juist deze blijft op de gegevens van de cel die ik geselecteerd heb om door te trekken .

Kan je even uitlegen hoe je kan doortrekken en de formule juist blijft , dat is trouwens ook de vraag van de vraag steller .

Bedankt
 
Besten,

Cellenbereiken kun je vast zetten of variabel maken.

De functie =A1 is variabel. Als je de functie kopieert naar beneden, dan wordt de functie =A2. Kopieer je 'm naar rechts, dan wordt het =B1.
Met het dollarteken kun je rij en/of kolomaanduiding vast zetten.
=$A1 kun je één cel naar rechts kopiéren, maar het blijft =$A1. De kolomaanduiding staat vast. Kopieer je de cel naar beneden, dan wordt het =$A2.
De functie =A$1 kun je naar rechts kopiëren en dan wordt het =B$1. Kopieer je 'm naar beneden, dan blijft het =A$1 want de rijaanduiding staat vast.
In de formules uit het bestand van bascas, staat èn de rijaanduding, èn de kolomaanduiding vast. Verwijder de & voor het rijnummer, en je kunt de functie naar beneden doortrekken.

Richard
 
Besten,

Cellenbereiken kun je vast zetten of variabel maken.

De functie =A1 is variabel. Als je de functie kopieert naar beneden, dan wordt de functie =A2. Kopieer je 'm naar rechts, dan wordt het =B1.
Met het dollarteken kun je rij en/of kolomaanduiding vast zetten.
=$A1 kun je één cel naar rechts kopiéren, maar het blijft =$A1. De kolomaanduiding staat vast. Kopieer je de cel naar beneden, dan wordt het =$A2.
De functie =A$1 kun je naar rechts kopiëren en dan wordt het =B$1. Kopieer je 'm naar beneden, dan blijft het =A$1 want de rijaanduiding staat vast.
In de formules uit het bestand van bascas, staat èn de rijaanduding, èn de kolomaanduiding vast. Verwijder de & voor het rijnummer, en je kunt de functie naar beneden doortrekken.

Richard

Hoi Richard, bedankt voor je uitvoerige uitleg, maar ik zie heel geen "&" in de formule staan?
 
Allemaal bedankt vast voor de reacties. Ik heb ook al geprobeert een hele rij te kopieeren maar dan maakt die van B1, b2, b3, enz. Dat is dus niet de bedoeling. In het gemaakte bestand van HSV laat die geen resultaat zien op de tabladen van de dagen als ik op tabblad invoer op de laatste regel iemand invoer.
 
Allemaal bedankt vast voor de reacties. Ik heb ook al geprobeert een hele rij te kopieeren maar dan maakt die van B1, b2, b3, enz. Dat is dus niet de bedoeling. In het gemaakte bestand van HSV laat die geen resultaat zien op de tabladen van de dagen als ik op tabblad invoer op de laatste regel iemand invoer.

Dat kan wel kloppen bascas,

Heb alleen de tabblad zaterdag maar veranderd.
Ik dacht dat deze wel kon gelden als voorbeeld voor de rest van de dagen.
 
Dat kan wel kloppen bascas,

Heb alleen de tabblad zaterdag maar veranderd.
Ik dacht dat deze wel kon gelden als voorbeeld voor de rest van de dagen.

Ik begrijp niet hoe je het gedaan hebt.:confused:HSV
 
HSV, de zaterdag is perfect! Dus de vraag is hoe doe ik dat op die andere dagen? Doorvoeren dus.
 
HSV, de zaterdag is perfect! Dus de vraag is hoe doe ik dat op die andere dagen? Doorvoeren dus.


Kijk even waar de $$$$$$ tekens staan in de formule.
Je begint met de cel, linksbovenaan in het bereik.
Daarna kun je het naar rechts doorvoeren en dan in een keer door naar onderen.

Succes.
 
HSV, de zaterdag is perfect! Dus de vraag is hoe doe ik dat op die andere dagen? Doorvoeren dus.

Dit is voor de vrijdag
=ALS(EN(B1>=invoer!$J$3;B1<invoer!$K$3);"x";"") vervang door deze =ALS(EN(B1>=invoer!$J3;B$1<invoer!$K3);"x";"")
daarna trek je van cel B3 tot S23 en daarna selecteer je rij 3 en trek door tot rij 100
 
Laatst bewerkt:
Kijk even waar de $$$$$$ tekens staan in de formule.
Je begint met de cel, linksbovenaan in het bereik.
Daarna kun je het naar rechts doorvoeren en dan in een keer door naar onderen.

Succes.


Die $$$$$ staan er toch niet voor niets? Het lukt trouwens ook niet. Wel naar rechts, maar niet naar beneden. Als ik ze naar beneden doorvoer maakt die van b1 een optelling, dus b2, b3, b4, b5, enz.
 
Die $$$$$ staan er toch niet voor niets? Het lukt trouwens ook niet. Wel naar rechts, maar niet naar beneden. Als ik ze naar beneden doorvoer maakt die van b1 een optelling, dus b2, b3, b4, b5, enz.


Nee die staan er niet voor niets.
Deze geven aan of het absoluut of relatief of gemengd moet worden.

Zet dan een $ tussen B en de 1, (dus zo) B$1.
 
Die $$$$$ staan er toch niet voor niets? Het lukt trouwens ook niet. Wel naar rechts, maar niet naar beneden. Als ik ze naar beneden doorvoer maakt die van b1 een optelling, dus b2, b3, b4, b5, enz.

Bij deze
Door het typen van $B$2 blijf je verwijzen naar cel B2.
Als je B$2 typt, dan kan wel de letter van de kolom veranderen bij kopiëren, maar niet het nummer van de rij. In dit geval is dat geen probleem, want je werkt toch steeds in dezelfde kolom.
Als je $B2 typt, dan kan juist het nummer van de rij veranderen en niet de letter van de kolom.
het was al lang geleden dat ik dat ooit geleerd heb +/- 1997
 
Het begint te dagen, en ik heb die andere dagen ook gemaakt. maar op dinsdag kleurt die de cellen niet grijs. Ik zie de fout waarschijnlijk over het hoofd. En... als ik op aanwezig druk, gaat die gelijk printen, zou het nog zo kunnen dat je eerst een voorbeeldafdruk ziet??
 

Bijlagen

  • Basisplanning.rar
    97,7 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan