• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorvoeren, maar niet alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilookmeepraten

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik heb op een cel (G2) de volgende formule ingevoerd.

=ALS(G2=Blad2!B2;Blad2!C2;ALS(G2=Blad2!B3;Blad2!C3;ALS(G2=Blad2!B4;Blad2!C4;ALS(G2=Blad2!B5;Blad2!C5;ALS(G2=Blad2!B6;Blad2!C6;ALS(G2=Blad2!B7;Blad2!C7;ALS(G2=Blad2!B8;Blad2!C8;ALS(G2=Blad2!B9;Blad2!C9;""))))))))

Op Blad 2 kun je dus waarden veranderen die dan doorgevoerd worden op Blad1.
Nu wil ik deze formule doorvoeren naar de cellen G3, G4, G5 enz. Als ik dit doe, dan veranderen in de formule echter ook de waarden van de cellen op Blad2 (dus B2 wordt B3, B4, B5 enz en C2 wordt C3, C4, C5 enz.. Dit is niet de bedoeling, alleen de G-tjes moeten oplopen en de rest moet gewoon gelijk blijven in de formule. Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt!

=INDEX(Blad2!$C$2:$C$9;VERGELIJKEN(G2;Blad2!$B$2:$B$9;0))

Vermijd al die ALS-functies. Je geraakt ervan in de war en je bent beperkt tot 7 stuks.

De cellen vasthouden doe je door een dollarteken te plaatsen voor rij en/of kolom.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan