• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorvoeren van formule lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesta1983

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Eerst en vooral ik ben een enorme leek wat betreft Excel (versie 2010).
Ik heb een blad waar ik de overuren van de monteurs in wil verwerken. De gele cellen geven aan of ze al dan niet overuren hebben.
Nu als ik de cellen (met de bijhorende formule) wil doorvoeren, lukt me dat niet. Er wordt in mijn formule verwezen naar "blad 2".
Kan iemand mij verder helpen? Ik weet dat het te maken heeft met het plaatsen van het $-teken. Maar ik weet niet waar ik deze moet plaatsen om de formule toch te kunnen doorvoeren.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Eerst en vooral ik ben een enorme leek wat betreft Excel (versie 2010).
Ik heb een blad waar ik de overuren van de monteurs in wil verwerken. De gele cellen geven aan of ze al dan niet overuren hebben.
Nu als ik de cellen (met de bijhorende formule) wil doorvoeren, lukt me dat niet. Er wordt in mijn formule verwezen naar "blad 2".
Kan iemand mij verder helpen? Ik weet dat het te maken heeft met het plaatsen van het $-teken. Maar ik weet niet waar ik deze moet plaatsen om de formule toch te kunnen doorvoeren.

Alvast bedankt.

het probleem is dus dat als ik de formule doorvoer, ik de volgende foutmelding krijg "#VERW!". Hoe kan ik dit oplossen?

Bij welke formule dan?
Ik voer het door een krijg geen foutmelding, plaats anders het bestand met de foutmelding.

Niels

Bij welke formule dan?
Ik voer het door een krijg geen foutmelding, plaats anders het bestand met de foutmelding.

Niels

ik zou in cel F13 "nul" moeten hebben als resultaat.
Bekijk bijlage test.xlsx
Het moet "nul", want als de monteur minder dan 4 uren werkt, geen recht heeft op 30min pauze (zie ook formule).
Het gaat me erom dat de formule foutief wordt doorgevoerd.

Laatst bewerkt:
ik zou in cel F13 "nul" moeten hebben als resultaat.
Bekijk bijlage 184386
Het moet "nul", want als de monteur minder dan 4 uren werkt, geen recht heeft op 30min pauze (zie ook formule).
Het gaat me erom dat de formule foutief wordt doorgevoerd.

Ik heb het gevonden. Ik had een $-teken te weinig in mijn formule.
Bij deze mag deze discussie afgesloten worden.

wijzig de formule in F11 als volgt:
Code:
=ALS(WAARDE(D11)-WAARDE(C11)<=WAARDE(Blad2!$A[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]2);0;ALS(WAARDE(D11)-WAARDE(C11)>=WAARDE(Blad2!$A[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]3);(UUR(E11)*60)+(MINUUT(E11)-510);(UUR(E11)*60)+(MINUUT(E11)-510)))

en trek door naar beneden

Afsluiten dien je zelf te doen boven de oorspronkelijke vraag in post #1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan