• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorvoeren van horizontaal naar verticaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

vio

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Berichten
125
het wonderbrein van excel:thumb:

Is het mogelijk als je op een cel staat en je hebt het klein kruisje vast dat je dan naar beneden kunt doorvoeren(opgaand) met alleen de letter.
In het voorbeeld van hieronder zou ik met het doorvoeren dit willen bereiken:
=ALS(Blad1!k$5="";"";+VERT.ZOEKEN(Blad1!k$5;Blad2!$B$2:$E$12;2;0))

Voorbeeld:
=ALS(Blad1!J$5="";"";+VERT.ZOEKEN(Blad1!J$5;Blad2!$B$2:$E$12;2;0))

Voor u simpel voor mij een hele klus:D
grtjs Vio
 
Hoi

dit kan zoals in bijlage aangetoond wordt.

Wigi
 

Bijlagen

  • Book1.zip
    1,4 KB · Weergaven: 41
Beste Wigi

Moet je uw formule dan gewoon voor die andere formule plaatsen??
 
Dit is het voor J5:

=ALS(INDIRECT(ADRES(5;KOLOM();2;;"Blad1"))="";"";VERT.ZOEKEN(INDIRECT(ADRES(5;KOLOM();2;;"Blad1"));Blad2!$B$2:$E$12;2;0))

Het hangt er wel van af in welke kolom je deze formule zet. Als je deze formule in kolom J zet (mag op een ander blad), dan klopt ze. Zet je dit in kolom L, doe dan KOLOM()-1 (2 keer!). Kolom J is nl 1 kolom verder dan kolom L, daarom -1.

Als je deze formule in kolom H zet (mag op een ander blad), doe dan KOLOM()+2 (2 keer!). Kolom H is nl 2 kolommen links van kolom L, daarom +2.

Wigi
 
Nee, doe het zo maar:

=ALS(INDIRECT(ADRES(5;RIJ($A10);2;;"Blad1"))="";"";VERT.ZOEKEN(INDIRECT(ADRES(5;RIJ($A10);2;;"Blad1"));Blad2!$B$2:$E$12;2;0))

Dan maakt het niet uit in welke kolom of rij het staat. Dit is de formule voor die J5.

Al werkt de vorige formule normaal gezien ook.

Wigi
 
fantastisch Wigi,

Ik heb het nog niet gecontrolleerd maar het zal wel kloppen.
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Vio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan