• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorvoeren van voorwaardelijke opmaak naar meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
hallo,

in mijn schema wil ik graag een vergelijking inbrengen van 2 cellen met de voorwaarde;

is het getal in cel X1 gelijk of groter dan het getal in cel K1 gedeeld door 2 dan moet die cel X1 geel worden.
is het getal in cel X1 gelijk of groter dan het getal in cel K1 min 1 dan moet de cel X1 oranje worden.
is het getal in cel X1 gelijk of groter dan het getal in cel K1 dan moet de cel X1 rood worden.

nu is me dit wel gelukt onder voorwaardelijke opmaak. alleen als ik dit nu wil doorvoeren naar de 500 ondergelegen cellen dan blijft de voorwaarde van cel/rij 1 staan en zou ik dus iedere cel opnieuw moeten opmaken om naar de juiste cel te verwijzen. is hier een makkelijkere manier voor? of moet ik dan een formule maken? zo ja wat zou dan de formule moeten zijn.

ik hoor graag van iemand. alvast bedankt.

Ik neem dus aan dat je nu niet met een formule hebt gewerkt? Als je dit wel doet kun je de opmaak doorvoerbaar maken door de $-tekens in de formule. Je zet dan een $-teken voor de kolom (X) en geen $-teken voor de rij... Hoop dat dit duidelijk is...

hoi Ronald,

nee inderdaad heb nu niet met een formule gewerkt. ik heb nu onder voorwaardelijke opmaak als voorwaarde 1;

celwaarde is tussen =$K$4/2 en $K$4-1 dan geel arceren

dus heb al gebruik gemaakt van de $ tekens. maar dan nog kan ik hem niet doorvoeren naar overige cellen.

weet je wel welke formule ik zou kunnen gebruiken misschien?

ik hoor het wel.

Dan moet je de $-tekens voor de 4 weghalen (beide keren). Als het goed is zou je hem dan naar beneden moeten kunnen doortrekken.

ronald,

hartelijk bedankt het is een simpele oplossing en hij werkt perfect.

mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan