Doorzichtige Icoontjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Beste helpmij-ers,

Weet iemand van jullie of ik de achtergrondkleur van de tekst van mijn icoontjes op het bureaublad doorzichtig kan maken?

MVG

Bram

Ik zit nu voor mijn PC en ze zijn toch duidelijk donkerblauw gekleurd met witte tekst

Geplaatst door brammetje82
de visuele stijl...??

Rechtermuisklik op et bureaublad (achtergrond), tabblad Vormgeving.

Kijk het plaatje:

attachment.php

Bijlagen

• xp.jpg
    xp.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 485
Ik kan alleen kiezen voor windows XP en windows klassiek, hij staat op XP - stijl

Ik kan alleen kiezen voor windows XP en windows klassiek, hij staat op XP - stijl

maar daaronder kan je kiezen voor icoon kleur zilver, als je dit bedoeld tenminste?

Staat dat niet onder Rechtsklik op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Visuele Instellingen?

Geplaatst door seeburg100

maar daaronder kan je kiezen voor icoon kleur zilver, als je dit bedoeld tenminste?

Nee, dat bedoel ik niet. De achtergrondkleur van de teksten bij de icoontjes op het bureublad moet eigenlijk doorzichtig zijn.

Ik heb even gekeken bij de eigenschappen voor deze computer maar kan zo niets vinden wat daarvoor van toepassing zou kunnen zijn

Nee, dat bedoel ik niet. De achtergrondkleur van de teksten bij de icoontjes op het bureublad moet eigenlijk doorzichtig zijn.

Ik heb even gekeken bij de eigenschappen voor deze computer maar kan zo niets vinden wat daarvoor van toepassing zou kunnen zijn

Ga daar nog es heen en kijk dan hier naar uit:

attachment.php

Rechtermuisklik Deze Computer-Eigenschappen-Geavanceerd. Bij Prestaties klik je op Instellingen.

Bijlagen

• deze.jpg
    deze.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 437
Laatst bewerkt:
Tja, als je het dan niet kunt regelen onder XP zelf, zou ik toch maar Deskcolor nemen, of het moest zo zijn dat dat onder XP niet werkt ??????

nee, geen effect

Die zou toch echt moeten werken. Stond die bij jouw al aangevinkt ofniet?

Vink hem eens af en dan weer aan en let op die icoontjes. Zijn ze nu doorzichtig?

Ik heb het meerdere malen met meerdere vinkjes geprobeerd maar het schijnt niet echt te werken.

Klik met de rechtermuisknop ergens op je desktop en kijk onder "Pictogrammen schikken op" of er een vinkje staat bij "Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen", zo ja, haal hem weg en als het goed is wordt de achtergrond van je iconen weer transparant.

gtz

Geplaatst door Henrik
Klik met de rechtermuisknop ergens op je desktop en kijk onder "Pictogrammen schikken op" of er een vinkje staat bij "Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen", zo ja, haal hem weg en als het goed is wordt de achtergrond van je iconen weer transparant.

gtz

Het heeft niet veel uitgehaald, hij stond namelijk niet aangevinkt.
Zou het misschien te maken kunnen hebben het instellen van het bureaublad? Ik heb er namelijk 1 van internet gedownload.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan