• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorzoekbare dropdownlijst / meerdere cellen onder elkaar of hele kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepW

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2020
Beste allen,

bij deze een wellicht kleine puzzel waar ik niet uitkom. heb een doorzoekbare dropdownlijst werkend ,echter nu wil ik dit in meerdere cellen onder elkaar of een hele kolom.
een voorbeeld bestand in bijlage , als ik het geel gemarkeerde veld al zou hebben zal ik er waarschijnlijk wel verder uitkomen. ( een en ander zonder VBA )

bij voorbaat dank voor de genomen moeite !

Bijlagen

Ik snap niet wat precies de bedoeling is, of ligt dat aan mij.
Wat wil je onder de eerste validatielijst.
Doorzoekbaar, als je office 365 hebt kun je een letter intypen en dan zie je wat er gebeurt.
Leg het eens verder uit.

kort en bondig, je wilt teveel, althans zonder VBA

de fliterlijst die je nu in kolom F gemaakt wordt kan pas gemaakt worden als de invoer in de dropdown cel is bevestigd.

Alleen als je VBA gebruikt kun je in excel na elk getypt karakter de dropdown lijst de overblijvende opties laten zien.

alvast dank voor jullie reactie.

de insteek is om de "functie" wat cel B4 heeft ook in cel b5,b6,b7,b8,b9,b10,etc te krijgen. Als er een eenvoudigere of andere functie is om dit te realiseren kan dat uiteraard ook.

Bij mij in office 365 online doet hij dat.
Ik heb van de lijst een tabel gemaakt, als je nu wat aanvult komt het er vanzelf bij.lijst.PNG

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bij mij helaas niet , ik zal eens kijken of ik nog iets met dat office 365 kan qua evt update of zo.

maar mag ik je bedanken voor de genomen moeite !!

Ik heb er een afbeelding bij gedaan om het te laten zien.
Probeer het eens online, want dat zit er standaard in bij 365.

Laatst bewerkt:
bij mij blijft het stagneren en verschijnt steeds de pop-up " deze waarde komt niet overeen met de beperkingen voor gegevensvalidatie die voor deze cel zijn gedefinieerd "
heb eveneens nog onze systeembeheerder gebeld voor te kijken of alles " klopt " met de 365 versie, en dit zou allemaal voldoen.

Vreemd, heb je mijn versie ook geprobeerd?
Schijn toch ergens een versie probleem te zijn, was van de week ook ergens een probleem.

Veel succes
Johan

Beste Johan,

Was er al bang voor dat het zoiets zou zijn , en jou versie uiteraard geprobeerd.

wil je dan toch bij deze bedanken voor alle genomen moeite !!

Groet,

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan