dos 16-bits subsysteem foutmelding?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jadi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
2
Hallo iedereen,
ik heb hier zonet een pc (AMD 1000 mhz met 196 Ram geheugen en HD van 8 GB) met besturingssysteem millenium proberen up te daten.
Echter heeft hij tijdens deze installatie de foutmelding van een dos 16-bits subsysteem, wat ik niet weet wat dit wil zeggen. Als je verder gaat door dit te negeren blokkeert de xp van het minste je ermee doet.
Toen heb ik alles geformateerd met partition magic en zelfs gewoon in dos en alles opnieuw geprobeerd, maar tevergeefs...
Laatste poging heb ik een andere harde schijf met xp al geinstalleerd in deze pc gestoken, maar die blokkeert dan tijdens het opstarten...
Ik heb geen flauw idee over wat dit probleem juist kan zijn, hopelijk kan iemand mij helpen want heb deze computer wel redelijk dringend terug nodig.
Alvast bedankt
--------------------------------------------------------------
Dit probleem is echter nog niet opgelost, de foutmeldingen blijven komen als ik xp installeer, maar echter heb ik ontdekt dat als je een videokaart hebt van 32 bit (dagelijkste standaard)wel nog kan verder werken met xp zonder dat deze blokkeert. Vroeger had ik een simpele 8MB videokaart en als ik dan gewoon verder doe met de installatie blokkeert xp altijd tijdens het opstartproces...
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp uit je verhaal dat je een duo-boot wilt met xp en m.e. ??

De C schijf formatteren op FAT32
Andere partities eventueel ook.
Als m.e. draait, XP installeren op D:
NA een reboot vraagt ie welk o.s. je wilt starten.

Als de schijf is geformateerd op FAT16 kun je deze foutmeldingen krijgen.
Dan kun je alleen win95 installeren.
 
geen fat 16 probleem

De schijf heb ik al reeds meerdere malen geformateerd als fat32 mbv partition magic, maar zonder enig resultaat.
zoals ik in mijn voorgaande bericht ook zei, als ik er een schijf in de computer steek met reeds xp op geinstalleerd wilt deze simpelweg ook niet meer opstarten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan