Gimli
Verenigingslid
- Lid geworden
- 5 aug 2001
Ik heb een oude Pentium 100. Er stond Windows 95 op.
Nu heb ik de C: schijf opnieuw geformatteerd. Vervolgens via floppy's DOS geïnstalleerd, en een simpel opstart bestand gemaakt. Alles OK dus.
Wat ik probeer is om m'n oude versie 6.2 bruikbaar te maken. Ik heb dit al eerder geprobeerd, maar zonder resultaat. Telkens bij het opstarten blijft er een Win98 opstartvenster terugkomen. Als ik onder C: prompt vraag welke versie dos wordt "gedraaid" blijft 't geheid Windows98 ver 7.0
Ik ben in de boeken gedoken, en kom bij de bootsector.
Deze opstartbestanden staan op m'n harddisk, maar zijn niet bereikbaar.
Van alles geprobeerd, opnieuw gepartionneerd, low level format, niets helpt.
Helpmij, vraag ik iets onmogelijks. Of blijft een opgewaardeerd systeem onomkeerbaar?

Nu heb ik de C: schijf opnieuw geformatteerd. Vervolgens via floppy's DOS geïnstalleerd, en een simpel opstart bestand gemaakt. Alles OK dus.
Wat ik probeer is om m'n oude versie 6.2 bruikbaar te maken. Ik heb dit al eerder geprobeerd, maar zonder resultaat. Telkens bij het opstarten blijft er een Win98 opstartvenster terugkomen. Als ik onder C: prompt vraag welke versie dos wordt "gedraaid" blijft 't geheid Windows98 ver 7.0
Ik ben in de boeken gedoken, en kom bij de bootsector.
Deze opstartbestanden staan op m'n harddisk, maar zijn niet bereikbaar.
Van alles geprobeerd, opnieuw gepartionneerd, low level format, niets helpt.
Helpmij, vraag ik iets onmogelijks. Of blijft een opgewaardeerd systeem onomkeerbaar?