Do's and don'ts bij overgand naar Adobe Creative Cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
hoi,
ik wil graag overstappen naar Creative Cloud. Er is nu nog een interessante aanbieding.
Vragen:
- gaat alles uit mijn huidige versie mee? Back ups maken?
- is het installeren ingewikkeld en tijdrovend?
- op hoeveel computers kun je werken met een individueel abonnement?
- andere info die jullie belangrijk vinden om te delen?

Ik hoor graag!

dank

Iris

Het belangrijkste dat je van clouddiensten moet weten is dat er ook negatieve kanten aan zitten, zoals:
- niet beschikbaar als je geen internetconnectie hebt
- vertraging van de werking van je pc/internetconnectie bij frequent synchroniseren
- clouddiensten raken soms hun data kwijt. Zie het dus niet als een backup van je belangrijke data en gebruik het zeker niet als de enige opslagplek van welke dat dan ook, maar als een kopie. Belangrijke data moet je altijd (ook) op een externe HD bewaren en actueel houden.

kortom, zie de PC met zijn eigen HD als de basis/bron van alle data en de cloud slechts als een handige extra kopie en niet andersom.

Hallo Iris,

Toevallig heb ik om dezelfde reden net de proefversies van CC geinstalleerd.
Voor zover ik weet kun je de programma's gewoon gebruiken, ook als je niet online bent. Maar je moet eens in de zoveel tijd online zijn.
Back-ups van bestanden moet je altijd hebben (vind ik) maar je oude bestanden kun je gewoon openen. Alleen andersom is het lastiger. Als je bijvoorbeeld in CC indesign iets maakt en opslaat, dan kun je het later alleen nog openen met CS (vanaf CS4) als je het als idml opslaat. Of dat bij andere programma's ook zo is weet ik nog niet.

Ik kreeg een melding bij het openen van de proefversie of ik mijn instellingen wil meenemen. Nu heb ik geen instellingen in de programma's, dus dat heb ik niet gedaan. Maar blijkbaar kan het dus.

Waar ik tegen aan loop is dat de nieuwe photoshop steeds even vastloopt. (de reden dat ik op helpmij ging zoeken en bij jouw bericht terecht kwam). Ik weet dus niet of dat door het geheugen komt. Ik heb 8 gb en nog heel veel opslagruimte over.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan