DOS game online

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hoi. Ik heb een dos game die ik al een tijd speel. Ik run het spel nu op mn pc met VDMSound maar is er een mogelijkheid om dit tegen iemand te spelen, online, of gewoon met iemand de je kent aangezien het zo'n oud spel is . Hij komt uit het jaar 1995. Moet toch haast wel mogelijk zijn, maar k kom er steeds niet uit. Er staat bij die game een optie 'multiplayer game' en als je dat aanklikt zie ik 'Com Setting' , 'Null modem' en 'modem'. Volgens mij gaat via bellen...mja weten jullie iets :confused::( hartelijk bedankt alvast .

Moet je het spel wel in DOSbox spelen en niet met VDMS natuurlijk. Nou kan dat best, zeker in de latere DOSboxversies, maar in die latere versies is de modem-emulatie weer niet meer aanwezig.
Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk: DOSbox 0.63 heeft zowel de modem-emulatie en redelijke weergave van het spel (hoewel het geluid mogelijk niet/niet goed zal werken)

ZIe ook hier: http://dosbox.sourceforge.net/comp_list.php?showID=1680&letter=J

Trouwens, Vogons heeft een prima gids om met DOSbox om te kunnen gaan, maar simpel is het dan nog steeds niet echt.

Ik werk vaak met DOSbox, maar niet met multiplayer games, dus daar zal ik je verder niet mee kunnen helpen.

Nou, heel erg bedankt in ieder geval ! Dan moet ik het spel idd niet met VDMS runnen dat weet ik, maar aangezien ik het nu niet on speelde en liever geluid hebt run ik het met dat progje. Waar is die gids verkrijgbaar, bedoel je die gids die in mn link ? Dat is helaas engels, ik kan wel engels, maar het zou handiger zijn in het nederlands. Want jij kan het dus niet uitleggen ? Ik zal de gids dan eens goed doorlezen.

Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier wat aan, een front-end voor DOSBox, waardoor het allemaal wat eenvoudiger wordt.
Ik weet alleen niet of je met zo'n D-fend nog modem-emulatie kunt doen. Je kunt het altijd proberen:

http://www.gamesadvies.nl/dosbox.htm - in 't Nederlands

Ik kan je helpen met het installeren van een spel in DOSBox als je er niet uitkomt (als ik tenminste dat spel ergens kan downloaden, zodat ik de opties kan uitproberen), maar zoals gezegd, ik weet niets van multiplayer games
Ik gebruik ook nooit D-fend, omdat daarmee heel veel spellen toch niet speelbaar blijken te zijn omdat niet alle opties beschikbaar zijn

Laatst bewerkt:
Het spel installeren zal me wel lukken denk ik aangezien ik dat eerder heb gedaan (ik wist toen nog niets af van VDMS) . Alleen het geluid werkte dus niet geweldig daarin, vandaar die VDMS. Maar als je het spel wilt downen om te gamen moet jet zeggen he :) Die D-Fend lijkt me wel wat, maar helaas is die niet meer beschikbaar ? Ik kom via je link en via andere linken op google alleen maar uit op dode linken of met een verhaal dat dfend gestopt is. Het programma moet toch nog wel haast te krijgen zijn ? Nja ik kijk ff verder, misschien kom ik er nog uit.

Hey Knager, kan je me eens vertellen hoe je dit spel aan de praat gekregen hebt, en op welk besturingssysteem?

Ik gebruik namelijk Vista, heb het spel zonet geïnstalleerd, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding dat hij niet op "fullscreen mode" kan afgespeeld worden en sluit zichzelf weer af.

Moet ik iets speciaals doen? Ik dacht misschien UNIVESA.EXE gebruiken, maar ik ken daar niets van dus weet niet eens hoe of waar ik dat moet halen.

Hey Knager, kan je me eens vertellen hoe je dit spel aan de praat gekregen hebt, en op welk besturingssysteem?

Ik gebruik namelijk Vista, heb het spel zonet geïnstalleerd, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding dat hij niet op "fullscreen mode" kan afgespeeld worden en sluit zichzelf weer af.

Moet ik iets speciaals doen? Ik dacht misschien UNIVESA.EXE gebruiken, maar ik ken daar niets van dus weet niet eens hoe of waar ik dat moet halen.

Yo ,.

Hoe installeer je dat spel dan ? Ik heb nl. helemaal niets hoeven installeren ^^ Heb je t van de link die hierzo staat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan