DoS Generic land

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelmobelmo

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Hallo helpers,
Volgens Kaspersky Anti - Hacker Firewall word ik aangevallen door het zogenaamde DoS Generic land (7-7-2006 14:32:24 DoS.Generic.Land 10.0.0.1 TCP 4900)
ik ben in een grote 20 min al 12 keer angevallen wat kan ik hier tegen doen?
Met vriendelijke groet,
Jelmer

Weinig, maar kaspersky houd het toch tegen.
Wat je wel kan doen is in de opties van Kaspersky Antihacker instellen dat je niet iedere keer die melding krijgt.

poort 4900 dichtgooien als je hem niet nodog hebt...
geldt sowieso voor alle poorten die je niet gebruikt.

Hang je in een netwerkje of P2p?

Hack

Hallo, ik heb er op dit moment last van, sinds ik bitcomet gebruik! heb ook klein netwerkje! Wat moet ik doen? Bitcomet eraf gooien of wat?

Op poort 51449

Je gebruikt XP denk ik?

Zit je achter een router dan zou ik packetfiltering aanzetten om te blokkeren.
Anders de poort dichtgooien en een andere voor bitcomet gebruiken.

range 6881-7999 bv.

dit is sowieso een vreemde poort die niet nodig is.

suc6
H

ik gebruik vista home p. sorry, zou je mij even kunnen zeggen hoe ik die poort kan dichtdoen, hij wordt namelijk wel gebruikt door het voglende programma svchost.exe

Ik heb zelf geen ervaring met vista dus hoe daar een poort te blokkeren kan ik niet zeggen. Als je een router hebt dan is dat anders maar dan moet ik het type weten, en ansich is svchost.exe een onderdeel van windows.
dit kan van alles doen er zijn meerdere processen die deze naam hebben. Maar deze is vermoedelijk om updates binnen te halen.

Tenzij er iets kwaadaardigs op je pc zit, ik zou voor de zekerheid ff scannen.

interesant: http://elektronica-en-internet.kwero.nl/software/809-svchostexe.html

open je dosbox en typ tasklist/svc en enter en kijk eens wat er bij je poortnr. staat?

Misschien dat andere vista users nog een inside tip hebben...ik regel alles in computerbeheer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan