Dos probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2003
Berichten
145
Sorry als de Post verkeerd is gepost :confused:

Ik heb een probleempje me harde schijf was gecrashed door overclocking en nu is de C: (actieve dos partitie) gecrashed tenminste hij kan niet booten met Xp.

Ik een nieuwe harde schijf gekocht Maxtor 80Gb en daar windows weer op geinstalleerd en nu wil ik die andere 80 GB als slave er aan hangen alleen me gegevens (foto's dochtertje :( staan nog op C: en als ik in dos kijk zie ik die foto's nog staan in Mijn afbeeldingen.

Ik kan ze 1 voor 1 copieren (298 stuks :8-0: ) maar dat gaat lang duren en ik was dus eigenlijk op zoek naar een copy manier in dos om gelijk de hele dir te copieren.....ik heb het geprobeerd maar aangezien ik een dosN00b ben en alleen een paar dingen maar weet kom ik hier niet uit.

pls help :( :( :( ;)
 
Hangt de schijf met foto's al als slave in de computer, zo ja kun je dan via de verkenner in de c schijf komen van de slave disk.
Zo ja dan kun je ze ook kopieeren via windows.
 
Ik had dit inderdaad al eens gedaan maar toen werd er waarschijnlijk iets geregistreerd in het register want toen ik hem had afgekoppeld starte ook de nieuwe hardeschijf niet meer op en moest ik hem formatten en weer installen ik heb dit probleem nu op gelost door 98se te installen op c:
en XP geinstalled op een 30 gb als slave. Wil nu die 80 als 3de eraan hangen :eek: maar wil eerst die files eraf halen in dos als dit echt niet mogelijk is dan heb ik een probleem ik wil ook eens kijken of ik het met MadBoot kan doen.

Maar bedankt voor de reactie :thumb:
 
type dit eens in dos

XCOPY C:\mijn documenten\mijn afbeeldingen\* D:\nieuwe map\nieuwe afbeeldingen /s/i

(de namen van uw mappen zullen anders heten :) )

volgens mij moet dit werken vanaf windows 95en anders gewoon copy intypen ipv xcopy, altijd het proberen waard :)

succes
 
Moet ik dat * erachter doen ik heb het namelijk geprobeerd zonder *.
Dat las ik in een dos boek hier naast me met DOS commands ook Xcopy geprobeerd maar dat werkte niet.
Met copy kreeg ik de mededeling in dit geval /nieuwe map .. niet bestaat maar ik ga het nog wel eens proberen.

Bedankt voor de reactie :thumb:
 
Ik denk dat dat * moet want het zal wel betekenen alles wat er in staat..:D
 
copy C:\mijn documenten\mijn afbeeldingen\*.* D:\mijn documenten\mijn afbeeldingen\

Volstaat, alleen als je echt in een oude DOS versie zit, heb je geen onderstuining voor lange bestandsnamen en zal het
copy C:\mijn d~1\mijn a~1\*.* worden
 
Ik zal deze tips allemaal even proberen in het weekend aangezien ik maar 1 comp heb :(

In ieder geval al vast hartstikke bedankt en jullie horen het nog..


Bedankt :thumb:
 
Nou het is allemaal gelukt met de aanwijzingen..niet helemaal zoals beschreven maar wel de goede richting op.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan