Dos Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elrond

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
4
Hallo Iedereen ,

Ik heb een probleem .
Ik weet niet of het hier moet maar ik wist effe niet waar anders .

Ik heb een laptop een oude die wil ik opnieuw installeren en formateren .

Nu druk ik fdisk in en dan krijg ik deze error No fixed disks present .

format werkt ook niet en de c schijf heet nu MS RAMDRIVE

Wat kan ik hieraan doen

alvast bedankt
 
welke windows ga je er op zetten.
want met xp als je de cd er in doet en je start je laptop op nieuw op. en je druk op een toets als hij vraag boot from cd.of zo iets. en dan instaleren. en dan vraagt hij aan het eind of je wil formateren en dan doe je dat en klaar geformateerd en op nieuw ge-instaleerd.
 
win 98 het is een oud beesje p166 .

en zover kom ik niet eens hij wil niks op c doen omdat hij c niet ziet
 
je zou even in de bios kunnen kijken of de HD wel herkent wordt, en of deze in de bios wel "aan" staat (meestal auto detect)
En inderdaad de aansluiting van de HD controleren.
 
uhm ik heb dit zelfde probleem op de zaak van mijn schoonouders bios wilt niet openen ( geen idee hoe dat hierop moet ) en zoals je al merkt is de laptop niet van mij :)
Mijn zwager zij tegen mij dat hij in fdisk had zitten spelen met het eraf gooien van partities en toen gebeurde dit ik vind het raar dat ik niet eens in de bios kan komen het merk is compaq en de versie is armada 15400

als iemand mij hier mee kan helpen graag de gewone pc waar dit ook op gebeurt was helemaal niks mis met alles toen ik scanners erover liet lopen van compaq hij gaf aan dat de schijf erinzat maar verder hopenloos
 
aha... probleem is denk ik duidelijk...
volgens mij had compaq de eigenschap om een deel van de bios op een verborgen deel van de HD te zetten. en als dus alle parities verwijderd zijn kom je hier ook niet meer in. Als dan de bios ook nog (mogelijk) gereset is, dan wordt het helemaal lastig.
Volgens mij is de enige mogelijkheid om de HD er uit te halen en deze in een externe hd behuizing (voor 2,5" drives) te plaatsen en deze te formateren met dos (zelfopstartend) misschien is er dan nog wat te redden.
of iemand anders moet nog iedeeen hebben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan