dos programma in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

hen67

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2005
Ik maak al jaren gebruik van een dos programma op een win 95 machine. Nu ben ik over gestapt op een nieuwe pc met win xp en ik ga ook gebruik maken van andere software. Ik wil de oude software toegankelijk houden zonder de oude pc ergens opgesteld te houden. In eerste instantie dacht ik dat ik dat eenvoudig kon doen door die oude harde schijf in de nieuwe pc te plaatsen maar dit werd mij afgeraden omdat dit de nieuwe pc ernstig zou vertragen.
Is er iemand die een eenvoudige oplossing hiervoor kent?

Een netwerk verbinding maken , kan gewoon via XP. Een Thuis netwerk instellen.

Hoi,
begrijp ik maar het punt is dat die oude pc in de weg staat en ik hem helemaal kwijt wil.

Nieuwe pc dus een hele grootte HDD :)

Maak partities aan op de nieuwe HDD, installeer w95 naast XP met behulp van een dualboot.

groetjes speedtouch

Oke.
Deel je HD in 1 voor Win 95 op Fat , en de rest voor XP in nfst.
Ik zou op je nieuwe eerst Win95 zetten en erna je oude Hd als slave er even bij hangen om de data over te zetten.
Als dat is gebeurt Xp op de Tweede partitie zetten , je krijg dan wel een boot volgorde, zodat je kan kiezen waar je van op kan starten.

oké hier kan ik wel verder mee. ik had gehoopt op een envoudigere oplossing, ik heb op de nieuwe pc alles al geïnstalleerd en in gesteld. Als ik het goed begrijp moet ik voor een dual boot machine eerst win 95 installeren en daarna op een andere partitie opnieuw xp. het is even werk, maar het hoeft gelukkig niet iedere dag:(

Maak gebruik van fdisk.

Uitleg fdisk

Bandit123 heeft het al aangegeven, w95 maak je op een fat 32, en waarschijnlijk staat de hdd nu geheel in ntfs bestandssysteem.
Controleer eerst welk bestandssysteem de hdd nu heeft, als het fat 32 is hoef je geen fdisk te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan