dos programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
een kennis had een oude pc met wp51 (windows 3.11) en nog een één of ander dos programma. Pc overleden en heb zijn HD aan mijn pc erbij gehangen. Alles in een map opgeslagen en heb nu het volgende probleem:
Wp bestanden is geen probleem, die kan ik met word openen. Maar er zit nog iets anders op, een soort kasboek, die heeft dos nodig, weet iemand hoe ik dit leesbaar kan maken?
 
Wat voor extensie hebben die bestanden? kijk anders eens hier :)
 
Hoe heet dat prog.
 
Maar als je de HD aan jouw machine hebt gehangen en de HD was nog in takt dan moet het programma waarmee hij het kasboek opende gewoon toch op die HD staan.
Mischien moet je even vragen waarmee hij dat opende, welk programma.

Een ordinaire dos line zal het bestand ook niet kunnen openen hoor, daar was dan toch wel een stukje software voor nodig.
 
En dat staat niet meer op de HD?
Als jij er nog niets vanaf hebt gegooid dan moet dat toch nog aanwezig zijn denk?
 
Hallo

Indien uw p.c. nog beschikt over een diskdrive , dan zou ik "booten" d.m.v. een bootdisk , uiteraard een D.O.S versie.... en dan betrokken prg opstarten ...

P.S:

Een oude P1 100 MHZ is ruim voldoende voor win 3.xx en d.o.s. .

Zo duur , en moeilijk zijn die toch niet om aan te schaffen , zie een eventuele lokale p.c. beurs.

Een hedendaagse p.c. , zal duidelijk "overkill" zijn , om een dergelijk "oud" prg te laten werken....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Nou ook al is het een oude prog, deze zal wel gewoon werken hoor onder Windows, elke windows heeft nog steeds een oude dos situatie aanboord, maar goed ook want anders werkt het niet zo best allemaal.

Windows wordt in prenciepe nog steeds opgestart door een dos aansturing namelijk.
 
Opgelost, stond inderdaad ook nog op de disk.
Een of ander vaag progje dat voor hem erg belangrijk is. Bedankt allen voor de sugesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan