dos spelletjes met veel geheugen 1ste Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

daneel

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Berichten
44
kunnen die oude dosspelletjes ook draaien onder windows xp. het zijn de dos spelletjes die veel geheugen vragen van de 1ste Mb geheugen tijdens het opstarten, expanded en of extended memory. het geluid doet het nu niet omdat het geheugen te weinig is.

zou wel tof zijn als je die ook met een moderne pc zou kunnen blijven spelen ipv. op een oude kleine harde schijf met een oude dosversie 5.0 of 6.2 met of zonder windows95 t/m 98
 
Ja, als je in de eigenschappen van dat programma de compatibiliteitsmodus aanzet.
 
dos spellen met veel 1ste mb geheugen

maar dan doet de muis het nog niet en het geluid hoor je in het begin maar omdat die zoveel geheugenruimte vraagt van de 1ste Mb expanded of extended memory bij dit spelletje loopt het toch vast ondanks compatibiliteit windows 95 of 98 aangevinkt te hebben
 
Hmm, dosspelletjes in XP met geluid gaat waarschijnlijk niet lukken. Volgens mij laat XP niet toe dat dos programma's hardware direct aanspreken.

Wat je kan proberen is met een programma als VMware of Virtual PC van Microsoft Windows 95/98 of 3.11 te installeren en vanuit daar die spelletjes te spelen.

99% kans dat het werkt, mits het niet te zware 3d spellen zijn.. maar dat lijkt me niet het geval.

Succes!
 
dosspel met veel geheugen 1ste mb

zonder geluid doet die het wel, maar dat wist ik al.. om te gaan multibooten met een oude dosversie weet niet of dat uberhoubt kan met die moderne grote harde schijven om oude dosversie erop te zetten en zie daar denk ik maar van af en ga die oude dosspelletjes maar op een oude pc met kleine hard disk spelen om maar geen ruimteverlies op die moderne grote harde schijf te krijgen. tenminste dat dacht ik.
 
dosspel met veel geheugen 1ste mb

VMware of Virtual PC van Microsoft Windows 95/98 of 3.11 te installeren en vanuit daar die spelletjes te spelen heb daar niet van gehoord en wist niet dat dat mogelijk was. ga dat straks proberen of dat lukt.
 
Re: dosspel met veel geheugen 1ste mb

Geplaatst door daneel
zonder geluid doet die het wel, maar dat wist ik al.. om te gaan multibooten met een oude dosversie weet niet of dat uberhoubt kan met die moderne grote harde schijven om oude dosversie erop te zetten en zie daar denk ik maar van af en ga die oude dosspelletjes maar op een oude pc met kleine hard disk spelen om maar geen ruimteverlies op die moderne grote harde schijf te krijgen. tenminste dat dacht ik.

Een virtuele pc is echt virtueel, dus je hebt niks geen multiboot. T'is gewoon een afzonderlijk programma.. maar een oude pc is natuurlijk een betere oplossing :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan