dos variable ingave aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
dag beste

ik heb nu een dos programma gemaakt waarin een bestand word aangeroeppen met de commando

uploader login paswoord type

nu wilde ik het maken dat je bij het opstarten van het dos programma de gegevens login ,paswoord en type moet ingeven en dat hij die dan in de regel : uploader login paswoord typegalery ingeeft.
Dus dat hij login,paswoord,typegalery verander in de door de gebruiker ingegeven data veranderd

alvast bedankt ;)
greetz... lefty999

Guus2005 zei:
ik snap er niets van:confused:
ik heb nu volgende dos code

Code:
for /f %%a in ('dir /b *.') do (
echo %%a
copy footer.dat .\%%a\footer.dat
copy header.dat .\%%a\header.dat
copy footer2.dat .\%%a\footer2.dat
copy uploader.exe .\%%a\uploader.exe
cd %%a
uploader login paswoord type galery"
cd ..
)

en nu zocht ik een manier om het te maken dat hij de gegevens login,paswoord en type galery vraagt bij het opstarten van deze bat file
deze gegevens vraagt en die invult in de plaats waar nu login paswoord en type galery staat.

En ik heb nog een fout gevonden hierin.

Als ik naar een map wil gaan b.v. "test alles" dan doet hij dit niet maar wilt hij gaan naar de map "test" hoe los ik dit op?

dus als ik de map dan noem test_alles doet hij het wel maar als het los van elkaar staat doet hij niks

positionele parameters geef je op door %1 te gebruiken. Voorbeeld:

Inhoud sla.bat filetje:
Code:
echo off
echo Waarde 1 : %1
echo Waarde 2 : %2
run: sla aap noot

resultaat:
Waarde 1 : aap
Waarde 2 : noot

HTH
Weest gegroet,
Guus

Guus2005 zei:
positionele parameters geef je op door %1 te gebruiken. Voorbeeld:

Inhoud sla.bat filetje:
Code:
echo off
echo Waarde 1 : %1
echo Waarde 2 : %2
run: sla aap noot

resultaat:
Waarde 1 : aap
Waarde 2 : noot

HTH
Weest gegroet,
Guus

kan niet goed volgen want ik dacht dat deze methode was voor te kunnen kiezen tussen vaste waarde's en niet voor zelf ingegeven waarde's is

dus de bedoeling is dat de gebruiker zijn login en paswoord kan ingeven als het programma die data vraagt

bummer

Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Je zoekt een mogelijkheid om je bat file te laten stoppen om invoer te accepteren. Ik geloof niet dat daar in dos een commando voor is. Ik grijp in zo'n geval naar unix tools.
Je kan ook een programmaatje schrijven die juist dat voor je doet. Maar als je daar toch mee bezig bent kan je net zo goed het hele programma schrijven in die taal.

HTH
Weest gegroet,
Guus:confused:

Guus2005 zei:
Ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Je zoekt een mogelijkheid om je bat file te laten stoppen om invoer te accepteren. Ik geloof niet dat daar in dos een commando voor is. Ik grijp in zo'n geval naar unix tools.
Je kan ook een programmaatje schrijven die juist dat voor je doet. Maar als je daar toch mee bezig bent kan je net zo goed het hele programma schrijven in die taal.

HTH
Weest gegroet,
Guus:confused:
maar van unix taal ken ik dus 0 :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan