Dosbox 0.72

Status
Niet open voor verdere reacties.

BFGTech

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Beste forum leden

Ik gebruik dosbox om in de oude boekhouding te snuffelen, maar dat is altijd zo`n gedoe die directories mounten. Nou is mijn vraag: kan ik een snelkoppeling op mijn windows vista bureaublad maken naar mijn oude word perfect zonder te hoeven mounten?

Nu doe ik steeds het volgende:

Start dosbox

mount c c:\wp51

c:\

wp.exe

Dit zou met een snelkoppeling ook moeten kunnen. Heeft iemand ervaring hier mee?

In dos gebruikte ik altijd de functie Edit en dan maakte ik het bestandje wp.bat

Maar als je dosbox opstart moet je eerst mounten voordat je bat files kunt openen, dus dat schiet niet op, en dosbox kent de edit functie niet.

Dit hieronder is de snelkoppeling naar dosbox 0.72, kan ik die niet aanpassen zodat hij automatisch wp opstart?

"C:\Program Files\DOSBox-0.71\dosbox.exe" -conf "C:\Program Files\DOSBox-0.71\dosbox.conf"

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevonden,
Je moet een extra config file aanmaken in de map waarin dosbox geinstalleerd is (DOSBox-0.72 als je de laatste versie hebt) in dit config file zet je in de laatste regels bij [autoexec] de commando's zoals je die uitvoerd in dosbox:
mount c C: je map
c:
ditwilikopenen.exe

vervolgens maak je een snelkoppeling zoals je al zei, maar vervang je het laatste stukje bij doel door je nieuwe config file en de locatie daarvan:
C: locatie dosbox.exe -conf C:locatie van je config file.conf

dit kun je ook in een bat bestand ingeven.
Het is mischien wat omslachtig, maar het werkt wel! succes!

Laatst bewerkt:
Afsluiten dan maar

Aangezien er geen reacties meer komen, denk ik dat de vraag is opgelost.
mischien even op vraag is opgelost klikken?? :thumb:

logisch...

Snap ik, degene die de eerste post heeft gezet (BFG tech dus) moet de vraag afsluiten :) ik heb het zelf ook al geprobeert...

meer uitleg graag

Super TIP! Het werkt man, ik ben je euwig dankbaar!

Aangezien vraag nog niet gesloten is, doe ik nog een poging.

Heb zelfde probleem met DOSBOX in Windows7 dus zou graag de truck met de snelkoppeling willen toepassen.

Heb echter te weinig info en ervaring dus als iemand alles nog eens stap voor stap zou willen uitschrijven dan houd ik mij aanbevolen.

txs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan