DotNetNuke op lokale Windows XP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhyker

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Ik wil graag experimenteren met 't DotNetNuke CMS, echter is al mijn internet hosting linux based en is er geen support voor ASP. Nu heb ik dus totaal geen kaas gegeten over IIS en of dat uberhaupt wel werkt op Windows XP. Mijn vraag is eigenlijk, is er een speciale XAMPP achtige installatie waar ASP.net al ingebakken zit en ik op eenvoudige wijze DotNetNuke kan testen?

P.S. Ja .. ik zou ook gewoon even windows hosting accountje kunnen aanmaken op Godaddy, Bluehost, etc. Maar het gaat me nu even om het principe. Heb mijn zinnen gezet op lokaal draaien :rolleyes:

dank voor de reactie, edoch creert dat meer vragen dan het oplost. Namelijk ... ik heb geen Windows Server 2008, maar Windows XP. En ook geen Visual Studio geinstalleerd. Aangezien ik geen developer ben, maar een user -- in deze zaak althans.

Dat zou betekenen dat ik IIS, Microsoft SQL server, enz. enz. moet installeren, configuren. Dat lijkt me een nachtmerrie. Vandaar de vraag of er geen totaal package is zoals Apache dat doet met XAMPP, WAMP, etc.

XAMPP kan je niet gebruiken want die kan geen ASP.NET bestanden parsen.
ff snel gezocht.
probeer dit http://ultidev.com/products/cassini/
kheb het zelf niet geprobeerd.
btw lijkt IIS mij het makkelijkst. gwn installeren en bestanden erop zetten => klaar!!

nice! ... Alleen draai ik zelf ondertussen Ubuntu als mijn main OS. :o

En heb ik het project verder vooruit geschoven. Bedankt voor de suggesties, we kunnen dit probleem als opgelost beschouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan