Double afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
416
Hoe kan ik een Double laten afronden?

Als ik namelijk onderstaande code doe dan krijg ik niet het antwoord dat ik wil:
Code:
MsgBox(Math.Round(1.58321584846E+22, 2))
Dit geeft 1.58321584846E+22 als antwoord. Ik zou hem graag willen afronden op 1.58E+22.

P.S.: ik weet ook wel dat ik in dit voorbeeld net zo goed meteen 1.58E+22 kan plaatsen, maar normaal gesproken staat er op de plaats van dat getal een berekening met 3 variabelen, en daar komen nogal eens dit soort getallen uit voort.
P.P.S.: Aub ook geen flauwe grapjes als "dan typ je het in op je rekenmachine en zet je 'round' op 'sci2'"
 
Ik denk dat het getal keurig wordt afgerond op 2 cijfers achter de decimale komma.
Maar jij wilt voor de komma afronden. Je hebt immers een getal in de grootte van 23 cijfers.
In Excel kan dat met een negatief getal, bijvoorbeeld afronden(3456,78;-3) geeft 3000
 
Ik denk dat het getal keurig wordt afgerond op 2 cijfers achter de decimale komma.
Maar jij wilt voor de komma afronden. Je hebt immers een getal in de grootte van 23 cijfers.
In Excel kan dat met een negatief getal, bijvoorbeeld afronden(3456,78;-3) geeft 3000

Helaas is vb.net niet hetzelfde als excel...
En inderdaad, ik wil voor de komma afronden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan