"Double Click" is dit spyware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarionF

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Een vriendin van mij krijgt sinds vandaag als ze haar favoriete website (een forum) wil laden steeds de melding van Spy Bot of ze het programma "Double Click" wil installeren. Volgens Spy Bot is dit een known threat. Notaben zou dit installatie verzoek van haar favoriete website komen. Toen ze haar beklag ging doen bleek de webmaster en de technische dienst nergens van te weten. Ze garanderen haar pertinent dat ze geen gebruik maken van spyware. Zijn of is er spyware die zich op deze manier manifesteert? Dus net doet alsof ze via jouw favoriete website iets willen installeren? Ik zou het fijn vinden als iemand een antwoordt heeft, want de relatie tussen die website en mijn vriendin is momenteel nogal vijandig te noemen.;)

Dat zijn cookies.

Laat je vriendin het volgende eens proberen (ik ga ervan uit dat zij IE 6 heeft): ga in Internet Explorer naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Privacy. Klik op Geavanceerd, zet een vinkje voor "automatische cookie-verwerking opheffen" en kies bij Indirecte cookies (rechter kolom) voor "Blokkeren".

Dat zou het probleem kunnen oplossen.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je vriendin Spybot Resident aan heeft staan. Een scanner waarmee Spybot continu controleert.
Zolang je bij zo'n melding gewoon op Nee klikt gebeurt er niets en kun je de sites waar die melding vandaan komt gewoon bekijken.
Je kunt die melding ook uitzetten. Klik met je rechter muisknop op het icoontje in de systemtray.
Zet een vinkje bij Block all bad pages silently. (Screenshot.)
Een programma is overigens een beetje groot woord voor Doubleclick; het zijn tracking-cookies. Een handig programmaatje om je cookies te beheren vind je hier.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus en Buffy, bedankt voor jullie snelle reacties! Het is al een hele geruststelling dat het geen spyware is! Ik heb mijn vriendin het advies van Guus voorgelegd, of de melding nu weg is weet ik niet. Ook heb ik haar die instelling in Spy Bot gegeven, als het dan toch onschuldig is lijkt het een goed idee die melding te blokkeren. Thanks:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan