Double Layer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Om DVD's te maken heb ik een Plextor PX 712SA DVD recorder. Die moet de mogelijkheid bieden om double layer te schrijven. Dat betekent dat ik op een DVD schijfje 8.5 Gb kwijt kan. Nu heb ik dat geprobeerd met het programma Nero Burning Rom 6.6.0.12. Daar lukt het dus niet mee. Ook met het programma Easy Media Creator 7.5 gaat het niet. Bij het laatste programma wordt gezegd dat bepaalde delen niet op het schijfje worden geplaatst. De bestanden die ik er op wil zetten zijn 8,2 Gb groot. Dus het zou moeten kunnen lukken. Weet iemand waarom het niet kan?

misschien een domme vraag terug, maar je gebruikt wel double layer dvd's?

En je gebruikt wel de juiste dvd daar voor.

Het spreekt voor zich dat ik daar een Verbatim Double Layer schijfje gebruik. Op dit schijfje staat ook aangegeven dat het 8.5 Gb kan bevatten.

Oke dan weten we nu dus zeker dat je de juiste schijfjes gebruikt.
Op een schijf van 4,7 GB kan ook geen 4,5 GB.
Dit moet je met schrink altijd nog een beetje knijpen tot ongeveer4,3 GB.
Dit zal voor een dubbel layer ook wel zo zijn.
probeer het maar eens met schrink zodra alles op 1 dvd past word de balk groen.
voor de dubbel layer is trouwens een special shrink.

Ik heb geen flauw idee wat je met s(c)hrink bedoelt. Waar kan ik dat vinden?

Als ik het DVDShrink programma uitvoer en ik geef aan "open disc" krijg ik de melding:
'DVD Shrink encountered an error and cannot continue'.
Daaronder staat No disc in the drive. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. Ik snap hier echt helemaal niets meer van. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen.

Je kan DVD Shrink niet gebruiken om te schrijven, enkel om te kopieren. Als je hem je schijf laat lezen, gaat hij het niet snappen omdat daar nu eenmaal niets opstaat dat te kopieren valt. Geen DVD Shrink gebruiken om te schrijven.

Wil je 8.2Gig data schrijven?

Het gaat om het backuppen van ongeveer 8 Gb aan bestanden. Het zou toch mogelijk moeten zijn die op de 8.5 Gb schijf te plaatsen.

Hoe brand je dan? Sleep je die bestanden naar het compilatievenster of is het een iso-bestand dat door een backup-programma gemaakt is dat je wil branden.

Als je alles manueel versleept, dan zou je toch alles erop moeten kunnen krijgen. Er mag wel geen rood in je balk onderaan staan, anders is het teveel.

James

De eerste brander van Plextor die dubbel laags kan branden is de PX-716A, dus jouw brander kan GEEN dubble layer DVD schijfjes aan.

Ton

Foutje? Accident de parcours?

Niet erg, nu weten we tenminste hoe het komt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan