dowloaden van bestand, eenmalig

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragenfreak92

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
mensen kunnen een bestand downloaden, als hun status in de database "0" is.
Stel dat iemand download, dan moet dit veranderen naar "1", en mogen ze niet nog een keer downloaden( dat bestand) , dit omdat het een kortingsbon is. Via de mail krijgen ze een link.

Maar als bekend is waar de file staat (in welke directory) , dan kunnen ze hem weer downloaden.

Hoe los ik dat op?

mensen kunnen een bestand downloaden, als hun status in de database "0" is.
Stel dat iemand download, dan moet dit veranderen naar "1", en mogen ze niet nog een keer downloaden( dat bestand) , dit omdat het een kortingsbon is. Via de mail krijgen ze een link.

Maar als bekend is waar de file staat (in welke directory) , dan kunnen ze hem weer downloaden.

Hoe los ik dat op?

U Kan Werken Met Een Betalingsysteem
CubeCart (gratis)

Dan Maakt Die Automatish Een Link Aan En Na Dat Die Gedownload Is Word Die Weer Verwijdert :)

Zet het bestand buiten de web-root, dan kun je het niet rechtstreeks downloaden.

Alleen de webserver zelf kan er dan bij; dus dan moet je het via een scriptje beschikbaar stellen. Wat is het voor coupon? Een html-document?

wat hij denk ik bedoel is heel simpel.
uit jou verhaal mak ik op dat je een database heb waarin het veld hoe vaak hij iets heeft gedownload.
als hij op een knop druk kan hij dat downloaden als de waarde in de database 0 is.

deze wil je gaan verhogen naar 1.

dat kan heel simpel

je maakt eerst een select query die het veld ophaalt waar die waarde staat.
deze ga je vergelijken of deze 0 is zo niet dan is de knop niet zichtbaar anders wel.

als ze op de knop drukken
gebruik dan de Update query om de waarde te veranderen.

mysql_query("UPDATE Users SET korting = "1" WHERE Naam ='" . $Naam. "'")

dat moet t doen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan