dowloadsnelheid ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Terpstra

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
Sinds kort heb ik de software router (laten) vervangen door een hardware router(Sitecom). Nu gelukkig geen storingen meer.
Het vreemde is dat op onze oude pc (WIN 98) de dowloadsnelheid schommelt tussen 75 en 80 kb, terwijl op onze pc met XP de downloadsnelheid blijft steken op 45 kb. We hebben ADSL Basic van Wanadoo.
Met de software router waren de snelheden op beide pc's gelijk.
Ik heb al bij de internet opties gekeken of er wezenlijke verschillen zijn tussen de pc's, maar dat is volgens mij niet het geval.
Graag jullie hulp. Alvast bedankt

kan an zoveel dingen liggen , al bij speedtest gekeken naar je ping tijd e.d ? kan zijn dat je router wat blocked waardoor kleine timeouts optreden

Net de test gedaan bij speedtest.nl.
De pingtest kan niet worden uitgevoerd. Misschien de firewall?

firewall moet meestal inderdaad toestemming geven om te pingen.
Probeer ook eens op www.speedguide.net of www.tweakers.net.
Downloadsnelheid moet inderdaad drastisch omhoog kunnen (heb soms downloads van rond de 700 KB/s). Op voornoemde sites hebben ze patches en tweakups genoeg om dat te regelen.
Maar aan het pingen alleen zal het niet liggen. Windowsinstellingen kunnen ook veel bepalen !!
Probeer maar eens.
Jo

700 Kb/s is wel erg veel. 85 moet zeker haalbaar zijn met een standaard abbo.

Je hebt nu een hardware router , heb je ook twee nieuwe utp kabels aangeschaft.
Of heb je nog een cross-cable gebruikt .
Wissel eens de utp kabels om bij de pc's en kijk eens wat voor download snelheid je hebt.
Er zijn routers welke overweg kunnen met cross en straight kabels , maar dat kunnen niet alle routers.

suc6 ; speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan