down grade van 8 naar 7 zorgt voor verbindingsprobleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1212

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Goede dag,

Een raar probleem waar ik echt niet meer uitkom.
Op mijn Vaio VPCF21Z1E wilde ik eens Windows 8 installeren. Ik zag dat er al veel drivers voor te vinden waren en ondanks dat er geen officiële ondersteuning voor gegeven werd wilde ik het risico wel nemen. De laptop werkt dan ook goed ( op touchpad na, tijdens het typen springt de tekst snel naar waar de muis staat) maar krijg de touchpad niet uit. ( weet iemand of dit mogelijk is om dit uit te zetten)

Nu vind ik Windows 8 toch niet wat ik er van hoopte en heb diverse malen geprobeerd om Windows 7 weer te installeren. Dit werkte allemaal goed MAAR ik kreeg zowel met snoer als wireless geen verbinding met internet. Ook niet terwijl ik alle beschikbare drivers geïnstalleerd had. Ook zag ik gewoon het lampje branden bij wireless, maar wat ik ook probeerde ik kreeg geen internet ( ook dus niet direct aangesloten op het modem)

Toen ik Windows 8 installeerde heb ik de back-up van Windows 7 verwijderd. Maar heb al diverse malen laptops herinstalleerd met windows 7 en altijd zonder problemen. Tot nu dus.

Heeft er iemand enig idee wat er fout kan gaan? Komt het inderdaad omdat Windows 8 er nu op hebt gestaan?

Of dien ik echt een speciale Vaio Windows editie te hebben?

Wat heeft u gedaan: een 'clean' herinstallatie? Zo niet, maak een backup van uw belangrijke bestanden.

Als de laptop een recovery partitie heeft, wat bijna alle merken hebben, is dat altijd de beste manier. Wel jammer dat er allerlei onnodige software in zo'n recovery partite verwerkt is.
Mocht de recoverypartitie aanwezig zijn, kunt u de laptop opstarten en gelijk de toetsencombinatie ALT+F10 indrukken. Dit brengt u naar de recovery mode.

U kunt ook in plaats van een partitie op de harde schijf, een fysieke recovery-CD gebruiken (als deze meegeleverd is).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan