Tabbladnaam in Firefox aanpassen

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb twee tabbladen openstaan en dit zijn jan(3) en Jan(2).
Hoe krijg ik daar een andere tekst?

Tabbladnaam is de <titel> tag van de website die je bezoekt. Dus die zul je moeten aanpassen

Het zijn niet mijn websites. Ik gaf een voorbeeld. Als je meerdere tabbladen hebt openstaan dan maakt dit de tekst op de tab ook nog kleiner.

De namen/teksten zijn ook niet constant. Nu staat er jan en jan(2).

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten of je zelf de namen kunt aanpassen. Zou denken van niet. Is aan de maker van een website om daar over na te denken.

Die (1) (2) enz. zie ik ook wel eens. Meestal duidt dit op een melding die je hebt staan in dat tabblad (dacht ik).

Verder kan ik niet echt helpen. Kijk nooit naar die titels, vooral omdat er meestal zoveel tabbladen open staan dat er toch alleen het icoontje overblijft.

Als je de websites zelf hebt opgeslagen met die desbetreffende namen, dan kan je het daar veranderen. Dus bij bladwijzers naar de link gaan, met rechtermuis op klikken en dan bladwijzer bewerken. Dan bij naam een andere naam zetten.

Heb je het niet opgeslagen met die naam, dan is het aan de maker van de website.

Als je meerdere tabbladen hebt openstaan dan maakt dit de tekst op de tab ook nog kleiner.
Das logisch. Hoe meer tabbladen er openstaan, hoe meer je browser alles moet opschuiven.
Zelf heb ik nooit meer dan 2 tabbladen open, en als ik nog wat moet openen, dan doe ik dat op een tweede werkblad, die je kan aanmaken.

Dus bij bladwijzers naar de link gaan, met rechtermuis op klikken en dan bladwijzer bewerken. Dan bij naam een andere naam zetten.
Ja, daar dacht ik zelf ook aan. Echter ze staan onder Start in FF. Moet even kijken of ik daar iets mee kan. Er openen gelijk een aantal pagina's.

Onder start in FF? Ik werk ook met FF maar waar zit start ??
Misschien bedoel je nieuw tabblad en dat ze daar dan staan?
Als je dat bedoeld dan kan je daar gewoon de naam veranderen toch.
Klik op de drie stipjes rechterhoek bovenin, en daar klikken op bewerken en dan zie je vanzelf wat je kan veranderen.

Bijlagen

• Screenshot 2026-07-31 at 09-39-08 Nieuw tabblad.webp
    Screenshot 2026-07-31 at 09-39-08 Nieuw tabblad.webp
    182,7 KB · Weergaven: 1
Onder start in FF? Ik werk ook met FF maar waar zit start ??
Ja, wat denk je, dat ik dat zo weet. Constant wijzigen de ontwikkelaars van Firefox ook de lay-out, dus dat moet ik ook weer opzoeken hoe dat zit. Het zijn url's die bij het starten van FF automatisch opstarten.

Zeg, ik probeer te helpen ja. Als je weet dat die websites in Start staan, maar je weet niet waar Start is, hoe moet ik dat dan weten?
Screenshot of zo?
En FF veranderd helemaal niet constant, althans, ik zie dat niet en heb er geen last van.

Maar goed, je wilt geholpen worden? Geef dan gewoon antwoord of maak screenshots of what ever wat het makkelijker maakt om te helpen.

Ik zit al vanaf zes uur achter de pc om zaken voor elkaar te krijgen. Half blind en met een zeer slecht geheugen. Met dank voor je empathie.

Ik heb een glazen bol zodat ik kan zien hoe de leden er fysiek en lichamelijk aan toe zijn.
Alleen, vanochtend werkt de bol niet. Dus ja joh.
Iedereen heeft wat, zal mijn lijst maar niet opsommen, maar dat is nooit een excuus toch, om aardig te blijven aan diegene die je probeert te helpen.

Ik denk dat het eigenlijk maar goed is dat je niet zelf de titel kan aanpassen, al is het uit veiligheidsoverwegingen om bijvoorbeeld phishing te voorkomen.

Terug
Bovenaan Onderaan