Downgrade van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra036

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Recent na advies van het helpmij.nl forum heb ik een nieuwe partitie gemaakt en daarop Vista geinstalleerd. (Dus mijn XP gewoon laten staan op de hoofdpartitie)
Met de installatie is alles goed gegaan. Ik ben alleen niet zo tevreden met Vista, en wil het nu weer verwijderen. Maar is dat dan gewoon een kwestie van de partitie waar Vista opstaat formatteren?
En ik wil dat die bootloader ook weer verdwenen is, is dat het geval bij formateren van de vista partitie?

Ik hoor graag jullie ervaringen/tips over dit onderwerp...

Groetjes!

Hoi !

EERST VistaBootPro installeren in XP; daarmee kun je de VistaBootLoader verwijderen.

Daarna kun je de partitie met Vista erop rustig verwijderen en formatteren: je PC zal gewoon in XP opstarten.

Greetz,

Harry.

Het kan eventueel ook op de volgende manier:

Start de computer op met de XP installatie cd en kies voor optie R, het herstellen van een installatie.
Daarna moet je je aanmelden bij een van de twee Windows installaties, meestal zal dit 1 zijn, de versie op C:\. Daarvoor is wel het admin wachtwoord nodig.
Daarna bent je ingelogd in de herstelconsole. Geef vanaf de prompt dan het commando: fixboot
en daarna nog: fixmbr
Bevestig het uitvoeren van beide met J en druk op enter.
Zodra dit klaar is logt je via het commando exit uit van de herstelconsole

De computer zal opnieuw opstarten en Vista is verdwenen.

Ik ben al meerdere keren tegen het feit aangelopen dat ik geen "echte" windows xp cd heb, maar alleen de restore cd van laptop... Dan heb je alleen de mogelijkheid om je schijf te formatteren en opnieuw xp erop te zetten... Erg lastig.

Maar daarom dus voor de eerste mogelijkheid gekozen die werd verteld. VistaBootPro gedownload, duidelijk programma moet ik zeggen.
Bootloader gedeinstalleerd.

Met Norton Partitionmagic (gebruik ik altijd) de partitie geformatteerd. Wil hem eigenlijk weer aan laten sluiten bij mijn c-schijf, maar hij is NTSF geformatteerd en c-schijf FAT32, dus dat komt later eventueel wel.

Opnieuw opgestart, en: hij start prima op!

Zo op het eerste gezicht lijkt het prima te werken... Kreeg gelijk het Windows XP Boot scherm te zien etc.

Bedankt voor jullie uitleg!!
Dit was een effectieve en niet zo moeilijke manier!

Geniet nog van het mooie weer vandaag!

Hoi !

Graag gedaan !

Ik ga zo in de zon zitten !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan