downgrade vista naar xp lukt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayson

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
200
beste,

ik heb heel google afgezocht maar ik vind geen antwoord en hoop dat 1 van jullie mij kan en wil helpen!
Heb enkele dagen terug een ander besturingsysteem willen installeren op mijn acer apire 5736z.
Standaard staat er windows 7 op maar omdat mijn vader deze laptop zou gaan krijgen wilde ik er windows xp op gooien omdat hij een grootte leek is op computer gebied en niet overweg kan met 7..

na vele malen proberen lukte dit gewoon niet !
uiteindelijk na opgeven van mij heb ik er toch maaar weer 7 op gegooid..

nu zit ik echter met precies hetzelfde probleem !
mijn moeders laptop stond zo propvol dat even een herinstallatie van haaar latop noodzakelijk was. ze heeft een oude medion mam2100
Haar laptop heeft van de fabriek(winkel) uit windows vista erop maar ook zei had graag windows xp erop gehad.
als ik het schijfje xp ( legaaal ) in haar latop gooi en windows xp opstart vanaf cd om hem zo te kunnen installeren krijg ik dat die bijna klaar is met laden ( kom niet eens zo ver dat ik de schijf kan gaan formateren ) krijg ik steeds bleu screen..
Na ergernis dacht ik misschien dat het zou helpen eerst vista eraf te gooien en dan xp te installeren en dit misschien wel zou werken.. maar helaaas .. dit heb ik gedaan: ik heb killdisk gedownload, gebrand en deze erin gestoken om eerst de laptop geheel leeg te maken ! dit gedaan afgerond , windows xp cd erin en hij geeft nog steeds bleu screen ! de windows xp cd werkt overigens wel want deze heb ik in mijn eigen pc enkele dagen geleden nog gebruikt !

is het mogeijk dat laptops beveiligd zijn tegen downngrade van windows ?
als ik er windows 7 cd ingooi gaat die hem gewoon installeren! maaar windows xp pakt die gewoon niet ! bleu screen !
zijn er misschien nog andere opties wat ik kan proberen ? de laptop is nu geheeel leeg !

hoop dat iemand er iets op weet
mvg
 
En wat staat er in die blue screen qua foutcodes e.d.?

Mogelijk een sata controller en in de bios die niet op IDE modus?

XP heeft geen sata drivers onboard en die zul je via F6 en een flop moeten laden of eerst erin moeten slipstreamen en dan is die meestal alleen voor die PC/laptop bruikbaar.
 
nou het is totaal geen uitgebreid bios.. ik kan er wel even snel in vinden dat bij devices staat:
ide: disabled .. is dit wat je bedoelde ?
 
is de disk wel goed ? je zegt dat windows 7 wel wil maar XP niet ?? maar waarom installeer je windows 7 niet dan ?
 
Nou zoals ik net al aangaf is de laptop niet de nieuwste.. Mij lijkt het persoonlijk niet verstandig om op deze laptop windows 7 te gaan installeren.. Beetje zwaar voor dit oudje vind je niet? Daarnaast is de schijf 100 procent in goede staat.. Ook zijn er geen drivers te vinden voor deze laptop die functioneren op windows 7
 
Vista stond erop dus W7 wil ook wel, is zelfs wat lichter en die Vista drivers werken ook in windows 7, zet je aero uit b.v.

Als er staat dat IDE is disabled dan heb je er een sata schijf inzitten en als in de bios geen instellingen om de sata controller op een ander modus te zetten wordt het of die driver slipstreamen of een latere versie windows met sata ondersteuning.
 
Weet je dat wel zeker wat je daar zegt? Toen ik testte of de windows 7 cd het wel deed heb ik hem laten installeren.. Toen ik probeerde wlan drivers van vista te installeren liep de installatie goed maar de wlan werkte niet! Ook zei die dat die de batterij niet oplaadde vanaf ik windows 7 erop zette.. Kruis erdoor net zoals bij de wlan.. Ik twijfel niet graag aan jullie hoor maar de laptop deed niet wat die moest doen op 7 misschien was de installatie niet lekker verlopen maar anders werken die drivers niet
 
Laatst bewerkt:
heb je wel dezelfde versie geïnstalleerd van windows , dus als je 32-bits vista had, ook windows 7 32-bits en geen 64-bits.
 
Dat is een goede Dennis.. Ik weet dat ik vista premium erop had maar of dat nou 32 of 64 bits was sla je me dood..
 
oke voor dat programma moet ik eerst 7 er weer voor gaan opzetten !
aaangezien ik xp dus toch niet erop kan zetten houd het op natuurlijk !! zodra hij erop staaat kan ik kijken..
kan je wel het md nummer geven maaar weet niet of je daaar iets mee kunt ??
ik kan er wel de drivers mee zoeken..
 
nou het is totaal geen uitgebreid bios.. ik kan er wel even snel in vinden dat bij devices staat:
ide: disabled .. is dit wat je bedoelde ?
Gewoon voor de lol zet ide eens op enabled en probeer het nog eens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan