downgraden naar windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelboom

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
hey ik werkt nu een tijdje met windows vista maar ik ben er echt niet tevreden mee, er zijn teveel dingen (bijv. spellen en de hotstart knoppen op mn toetsenbord) die gewoon niet werken. zijn er nog bepaalde dingen die ik moet doen / op letten bij het downgraden of is dat niet zomaar mogelijk? (ik heb de toshiba satellite a100-683)
thanks alvast:thumb:

Draai je op dit moment een dualboot? Dus Vista en XP samen of Vista los?
In het eerste geval moet je de bootmanager van Vista deinstalleren ( via VistaBootPRO ) en dan de Vista-partitie formatteren en in het 2e geval moet je gewenste data ( zoals tekstbestanden en muziek ) op een schijfje zetten of op een externe hardeschijf en dan moet je de Vista-partitie formatteren en opstarten met XP cd.

En in principe, als je pc / laptop Vista aankan is er geen reden waarom XP niet zou draaien.

nope geen dualboot, moet ik vista ook met 1 boot eerst verwijderen of kan ik gewoon xp installeren? en mn laptop bestaat sinds het begin al in 2 partities, kan ik dan ook gewoon alles wat ik wil bewaren op de partitie zetten waar geen OS op geinstalleerd staat?

Je kan inderdaad al je data die je wilt bewaren zetten op die ene andere partitie. Dan start je op met de XP cd, formatteer je de partitie waar Vista op dat moment op staat. En installeer je, als het formatteren klaar is, XP op die lege partitie.
Na deze dingen heb je dan 1 partitie met XP en 1 partitie met data.
Eventueel kan je daarna weer data van de ''' data-partitie '' kopieren naar de XP-partitie.
Het is echter wel aangeraden om belangrijke data niet op dezelfde partitie maar op een aparten partitie te zetten.

Succes!:thumb:

En iets met de bootloader van Vista is niet nodig, XP schrijft zichzelf weer goed op.

Oke, succes!:thumb:

Ga wel na, voor het formatteren of je alle data die je wilt behouden hebt veilig gesteld.
Mocht er te weinig ruimte zijn op die andere partitie, kan je het misschien op DVD zetten voor een deel of op een externe hardeschijf of eventueel via een netwerkt overzetten naar andere pc.

Hoi.

Het is misschien overbodig maar ik wil wel even waarschuwen. Ik heb zelf een Toshiba Satellite A100-00N en wilde hetzelfde doen (downgraden naar winXP). Maar ik kon op de toshiba site geen drivers voor win XP vinden.

Dat betekend dat je dus alle Win XP drivers zelf bijelkaar zult moeten sprokkelen. Ik had XP al geisntalleerd maar diverse drivers zitten daar nog niet standaard in.

m.v.g.

Ik denk, dat als je op internet rond snuffelt, dat je dan wel wat drivers vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan