downgraden xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
kan iemand mij helpen?, na het booten van de xp cd (legaal home en prof) maar hij herkent geen harde schijf.

Ik weet wel waarom maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen(gratis) het komt omdat de xp driver voor de harde schijf in mn laptop niet aanwezig is.

Weet er iemand hoe ik die kan installeren (ik heb de driver) ik heb geen usb floppy

Je moet bij de installatie van xp (dat wil je toch?) moet je aangeven of je raid/sate drivers erbij wilt installeren. Dat moet je gebruiken. Kan ook via usb-stick moet je wel even opzoeken hoe. Ik heb het wel met floppy gedaan.

hoe moet dat via usb gaan ik heb geen geld meer (zoooooo blut en mag nog niet werken)

Nee het kan bij Windows XP niet via de USB. Alleen via de floppy. Je kunt een externe floppydrive gebruiken, of anders slipstream je de driver bestanden in je installatie via NLite.

http://www.nliteos.com/

via nlite splitsreams heb ik geprobeerd maar vind niet waar het moet in nlite??????
en dan is het tog geen legale dvd meer??

jawel... ik dacht dat het voor eigen gebruik gewoon toegestaan is. Je licensie behoud je gewoon.

Via de optie Drivers integreren kun je de driver bestanden toevoegen. Kijk even of je de goede hebt kunnen vinden, en selecteerd. (soms staat er bij dat het om een mobile versie gaat: voor laptops dus)

gpedit.msc bij uitvoeren intikken.
schijfbeheer openen en harde schijf aanmaken.

Downgraden: met BOOTABLE windows xp cd-rom opstarten. Dan begint de installatie automatisch..

Je moet bij de installatie van xp (dat wil je toch?) moet je aangeven of je raid/sate drivers erbij wilt installeren. Dat moet je gebruiken. Kan ook via usb-stick moet je wel even opzoeken hoe. Ik heb het wel met floppy gedaan.
In XP worden alle floppies geaccepteerd, in Vista ook USB.

Je kunt een externe floppydrive gebruiken
Weet je dat zeker? Ik dacht altijd van niet.

gpedit.msc bij uitvoeren intikken.
schijfbeheer openen en harde schijf aanmaken.

Als de schijf niet gevonden kan worden vanwege het ontbreken van drivers zul je toch echt de drivers moet hebben.

Laatst bewerkt:
ik dacht echt dat het met een externe ook moet kunnen... blijkbaar niet dus? maargoed, daarom is het dan ook makkelijker de drivers te slipstreamen. Ben je van het gehele gedoe af. Vooral als je later XP nog een keer opnieuw gaat installeren.

Nee het kan bij Windows XP niet via de USB. Alleen via de floppy. Je kunt een externe floppydrive gebruiken, of anders slipstream je de driver bestanden in je installatie via NLite.

http://www.nliteos.com/

Bij xp kan het zeker wel via USB!:
''drivers op een usb stick zetten, moet wel USB 2.0 zijn anders word deze niet herkend tijdens de installatie/setup ;) hit F8 voor externe drivers en On You Go. Suc6'' ;)

slipstreamen is wel makkelijker idd! Of net als ik de sataschijven (visueel) IDE maken in de Bios. Werkte bij mij wel!

Laatst bewerkt:
Bij mijlukte het echt niet via USB (2.0), beetje vreemd dus. Maar ik geloof je best:p

Bij xp kan het zeker wel via USB!:
''drivers op een usb stick zetten, moet wel USB 2.0 zijn anders word deze niet herkend tijdens de installatie/setup ;) hit F8 voor externe drivers en On You Go. Suc6'' ;)
XP installatie kan alleen maar diskettes benaderen.
Het is F6 voor SCSI/RAID drivers.

sataboot_f6.gif

04_scsiprompt.jpg

drivers.jpg

Bij Vista kun je op 'load driver' klikken en via een verkenner achtige interface bladeren naar drivers:
how_to_vista_11.jpg

how_to_vista_12.jpg

full.jpg

For those that have installed a RAID Array on Windows XP, this step will be familiar as this is where you would have to hit 'F6' and install the RAID drivers from a floppy disc. My personal system doesn't have a floppy drive as I use flash drives for all my file transfers and in Windows Vista the great folks over at Microsoft allow the drivers to be loaded from floppy, cd-rom or usb key!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan