download/installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerdahollegien

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Mijn explorer 5.5 begon heel traag te werken en kon niet alle sites meer openen. Ook msn werkte niet meer. Ten einde raad heb ik explorer 6 gedownload maar ik kan hem niet verder installeren omdat hij waarschijnlijk de sites niet kan openen. Toen heb ik alles eraf gegooid maar nu blijven er nog heel veel bestanden op mijn computer achter. Kortom nu werkt er haast niets meer. En het is een puinhoop. Wie o wie helpt mij?

Download eens HijackThis
Unzip en run het, Save log, noem het .log om naar .txt en knip en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,

Pieter

"eraf gegooid"? Toch niet met de delete knop, want dan verdien je billekoek (of billenkoek in de nieuwe spelling...)!

Aangezien je wel je vraag hebt gesteld, heb je ergens internet, download de setup van IE 6 en herinstalleer. Dit lijkt mij nu toch de enige oplossing.

Mocht het om windows 9x gaan dan kan je ook heel IE strippen met IERadicator van www.litepc.com om dan weer vers een IE versie naar keuze te installeren.

niet alles

Geplaatst door caveman
"eraf gegooid"? Toch niet met de delete knop, want dan verdien je billekoek (of billenkoek in de nieuwe spelling...)!

Aangezien je wel je vraag hebt gesteld, heb je ergens internet, download de setup van IE 6 en herinstalleer. Dit lijkt mij nu toch de enige oplossing.

Mocht het om windows 9x gaan dan kan je ook heel IE strippen met IERadicator van www.litepc.com om dan weer vers een IE versie naar keuze te installeren.

Als ik deze computer open en dan favorieten open kan ik naar elke site. Maar ik heb waarschijnlijk wel ergens explorer zitten. Kweet het niet meer. Waarom kan ik dan geen nieuwe explorer installeren? Hij gaat eerst downloaden en daarna moet ik vanuit windows het installeren maar hij gaat dan altijd verbinding maken met internet en kan dan weer niet alles vinden. Is er nog een andere mogelijkheid?

Re: niet alles

Geplaatst door gerdahollegien

Als ik deze computer open en dan favorieten open kan ik naar elke site. Maar ik heb waarschijnlijk wel ergens explorer zitten. Kweet het niet meer. Waarom kan ik dan geen nieuwe explorer installeren? Hij gaat eerst downloaden en daarna moet ik vanuit windows het installeren maar hij gaat dan altijd verbinding maken met internet en kan dan weer niet alles vinden. Is er nog een andere mogelijkheid?
Ik heb windows me

Het installatie programma van internet explorer download eerst een klein stukje van het programma. Dit programma moet je openen en vervolgens download dit programma dan het hele installatie programma. Dit doen ze denk ik om ervoor te zorgen dat mensen niet zo schrikken van de size van het werkelijke installatie programma...

Neee

Hij gaat inderdaad voor de tweede keer downloaden maar hij zegt dan dat als ik later verder wil gaan ik het kan vinden onder windows. Maar dat hele verhaal heb ik nu al wel tig keer herhaald maar ik krijg geen explorer erop.

Kan je nog terug naar een vorig herstelpunt in Windows? D.w.z. naar een punt dat IE 5.5 er nog op stond?

Groetjes,
Bennie

Welke versie staat er nu op? Is dat IE 5.5. of is dat wél 6.0? Indien het laatste, kijk klik hier.

Groetjes,
Bennie

Ik werk altijd met Netscape (nieuwste versie is 7), nooit problemen mee. Ik vind het een dijk van een browser,
kun je zo downloaden en maak hem als default browser. Het is even wennen maar ik wil niet meer naar Internet Explorer terug.

gr.

Anni

Geplaatst door Anni
Ik werk altijd met Netscape (nieuwste versie is 7), nooit problemen mee. Ik vind het een dijk van een browser,
kun je zo downloaden en maak hem als default browser. Het is even wennen maar ik wil niet meer naar Internet Explorer terug.

gr.

Anni

Erg aardig dit soort antwoorden, maar in principe is het natuurlijk een schijnoplossing. Dat is eigenlijk zoiets, als "Hallo, ik heb een probleem met Windows" en je als antwoord krijgt: "installeer maar Linux, want dan zijn die problemen wel voorbij, wel ff wennen hoor...".

Tja, als we op deze manier problemen gaan oplossen ....:confused:

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Pieter Arntz
Download eens HijackThis
Unzip en run het, Save log, noem het .log om naar .txt en knip en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,

Pieter

vergeet de vraagsteller dit niet ? Lijkt mij wel goed om even te doen. Bovendien is het wel makkelijk als de vraag van Bennie over de versie van IE beantwoord word.

Geplaatst door Bennie

Erg aardig dit soort antwoorden, maar in principe is het natuurlijk een schijnoplossing. Dat is eigenlijk zoiets, als "Hallo, ik heb een probleem met Windows" en je als antwoord krijgt: "installeer maar Linux, want dan zijn die problemen wel voorbij, wel ff wennen hoor...".

Tja, als we op deze manier problemen gaan oplossen ....:confused:

Groetjes,
Bennie

In zover een schijnoplossing dat je een fatsoenlijke browser hebt die het goed doet. Er zijn veel meer mensen die liever met Netscape werken. Netscape werkt probleemloos.
Je kunt eens een keer switchen als het spulletje van meneer Gates weer eens nukken vertoond.
Als je elke drie maand je auto naar de garage moet brengen dan schop je die auto ook de deur uit. Dat is ook een schijnoplossing maar je bent er wel van af.

Ik heb trouwens wel eens aan Linux zitten denken... windows is in feite ook maar een cloon van een mac.. het zou best eens goed kunnen werken

explorer 5.5

Ik heb explorer 5.5 erop staan. Maar onder windows staat nog explorer 6 die ik dus niet verder kan downloaden omdat hij de sites niet kan openen. Deze explorer ( 5.5.) werkt heel af en toe en kan de meeste sites niet openen. Ook msn werkt niet.

zou eerder nog voor opera kiezen denk ik, maar goed Benny bedoelt dat je best als alternatief een andere browser mag noemen, maar dit niet als enige oplossing moet aanbieden. De vraagsteller wil een oplossing voor IE, want dat is zijn vraag.

Overigens is het altijd goed om een browser van bijv. www.opera.com te downloaden en te installeren als 'backup' browser voor het geval het helemaal mis gaat. Maar dit terzijde.

dus: probeer eens IE 5.5 te herstellen door

start > uitvoeren > rundll32 setupwbv.dll,IE5Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g "C:\WINDOWS\IE Uninstall Log.Txt"

kopieer de tekst na uitvoeren > helemaal en plak dat dus in het tekstvak van uitvoeren. Kies vervolgens voor repareren.

Laatst bewerkt:
toch maar niet

Wat een gedoe om internet en msn weer goed te laten draaien. Ik denk dat ik gewoon ga formateren en dan met een schone computer ga beginnen. Dat lukt me wel want dat heb ik al vaker gedaan. Maar mocht iemand nog iets te binnen schieten om het allemaal eenvoudiger te doen dan hoor ik dat graag.In elk geval iedereen bedankt voor de sugesties.

is toch niet zo heel moeilijk:

selecteer onderstaande dikgedrukte tekst en houd de ctrl toets ingedrukt, druk daarna op de toets C.

rundll32 setupwbv.dll,IE5Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g "C:\WINDOWS\IE Uninstall Log.Txt"

druk op de start knop en kies daarna voor uitvoeren. Ga in het tekstvakje staan, dus 1 keer daarin drukken. Houd nu weer de ctrl toets ingedrukt en druk op de toets V ! De tekst die je geselecteerd had staat nu in die tekstbox. Druk op de enter toets. Kies daarna in het venster voor repareren of herstellen.

Maar als je wil formateren, kan dat geen kwaad natuurlijk. Maar noodzakelijk is het niet.

Overigens zou je voor een goede werking van internet en msn nog steeds het advies van Pieter Arntz moeten opvolgen aan het begin van deze thread.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan