Download limit in windows 7 ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jargij

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
13
Hallo

Ik heb onlangs windows 7 geinstalleerd heb een draadloos netwerk op windows xp was alles ok en nu heb ik een soort limit op me download snelheid die kan dus niet hoger dan ongeveer 300-400 kb/s bij windows xp was het 1 MB/s me verbinding is 8 Mbit.

Dat is dus heel erg irritant vooral als je ff snel een torrent binnen wilt halen
nee ik heb geen beta versie
build 7600

help pls
 
als je een internet verbinding hebt van 8mbit dan is de maximale snelheid ongeveer 1 mb/s dit is bij de meest gunstigste omstandigheden (kabel van de pc naar modem)

ik weet dat bij mij via draadloos internet er 10 mbit (1,25 mb/s) van de snelheid afging met een internet abbo. van 30 mbit tenopzigte van bekabeld.

ik denk dat die verhouding overal wel zo'n beetje het zelfde zou moeten zijn, al ligt het er wel aan wat voor firewall,virusscanner,en programma's je gebruikt.
als het 1 derde is wat ongeveer komt te vervallen zou het zeker 650 kb/s moeten zijn maar dan is het nog raar dat je dit met xp wel haalde.

het downloaden via torrents is ook niet echt betrouwbaar omdat deze programma's veelal geknepen worden (de poorten die zo'n prog. gebruikt) door je profider.
en wat het downloaden betreft verwijs ik je graag door naar http://www.binaries4all.nl/ wil je hier hulp bij mail maar ff.

ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft.
 
Laatst bewerkt:
Bij downloaden via torrents ben je oa afhankelijk van het aantal seeders die er zijn en van hun upload snelheid.
Ook als er meer leechers als seeders zijn is het kl...n
Maar 300-400KB vioor een torrentje vind ik zelfs nog redelijk.

Downloaden vis nieuwsgroepen/binairies gaat veel sneller en kun je maximaal gebruik maken van je bandbreedte. Tevens is dit betrouwbaarder als via torrents.
Reparatie bestanden ect zijn meestal ook aanwezig
 
OW ja ben vergeten toe te voegen daar heb ik het dus ook
en bij torrent alles is tip top in orde porten geforward op andere pc in het huis heb je gewoon normaal snelheid
 
OW ja ben vergeten toe te voegen daar heb ik het dus ook
en bij torrent alles is tip top in orde porten geforward op andere pc in het huis heb je gewoon normaal snelheid

als je het daar ook hebt moet je eens veranderen van poort.
probeer maar eens poort 563.

ook is het zo dat als je op een ssl server zit dat dan de provider niet kan zien wat je download maar nog steeds wel de hoeveelheid kan zien dit is dan ook de reden dat heel veel providers je snelheid knijpen (met name in de spits uren 18:00 t/m 22,30) evenals de newsservers zelf omdat zij weer afspraken maken met de providers.:thumb:

wel raar dat je op andere pc geen problemen hebt ik denk toch je firewall
 
Oplossing

Nou ik heb de oplossing gevonden.
me ram geheugen was 700 nog wat mb.
dat is dus te weinig.
nu heb ik 1 GB en heb de FULL SPEED van 1 MB/s

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan