Download pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XenomX
Werkt dit met databases?
Meestal wel, maar dan staat er vaker een ID achter ipv een titel of naam, zoals bij het voorbeeld dat jij geeft.
Of kan dit ook zonder, dat hij bijvoorbeeld de bestandsnaam pakt die achter de = staat?
Waarom zou dat niet kunnen ?

PHP:
if(isset($_GET['bestandsnaam']) == FALSE)
{
echo 'Geen bestandsnaam opgegeven';
}
elseif(file_exists($_GET['bestandsnaam']) == FALSE)
{
echo 'Bestand bestaat niet';
}
else
{
header('Content-Type: application/octetstream');
header('Content-Disposition: attachement; filename="' . $_GET['bestandsnaam'] . '"');
readfile($_GET['bestandsnaam']);
die();
}
Zoiets ? :)

Ik zal morgen even kijken of ik hier wat mee kan.. ben nog niet zo lang met php bezig.

Alvast een vraag, wat houd die header in?

:thumb:

Jeepeetje,

ik heb altijd geleerd dat een variabele vergelijken met een boolean slecht programmeren is. Heb ik iets gemist, is daar een reden voor?

XenomX,

die header geeft aan de browser door dat het een bestand betreft, in de header zie je de titel terug komen.

De content_type regel geeft aan wat voor type bestand het is, dit scriptje is dan ook geschreven voor een exe bestand. Bij een WORD bestand moet die header info anders opgesteld worden anders gaat het niet goed.

Ook zal de browser dan het bestand niet zelf openen, later zie je dan ook het read commando verschijnen. Hiermee wordt alle inhoud van het bestand op jouw server ingelezen in het bestand met die header en dan klopt het allemaal weer.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door MAX232
Jeepeetje
Hou 't maar op 'JP' of 'JPeetje', dankjewel :)
ik heb altijd geleerd dat een variabele vergelijken met een boolean slecht programmeren is. Heb ik iets gemist, is daar een reden voor?
Slecht, slecht. Tis niet zozeer slecht, het is wel een tikkie langzamer ja, maar dat verschil is te verwaarlozen.

Waarom ik het toch doe: persoonlijk vind ik dat dit de onderhoudbaarheid ten goede komt.

Hm.. ik vat em niet helemaal, ben ook nog maar een beginnertje he ;)

Ik heb nog een andere vraag, die ik harder nodig heb, deze zal ook simpeler zijn denk ik.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan