Download snelheid + instabiel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikv01

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Hallo

Sinds afgelopen vrijdag heb ik problemen met de download snelheid van mijn draadloze netwerk. Waar ik vorige week nog snelheden behaalde van 600-800kbps is de snelheid nu gezakt naar 2.5 - 60 kbps. Ik heb hier en daar rond gekeken op het forum maar geen antwoord kunnen vinden hiervoor. Vandaag het kanaal van mijn router gewijzigd, omdat er meerdere netwerken in de buurt op kanaal 11 zaten. Nu zijn alle balkjes groen en is de signaalsterkte uitstekend. Maar toch valt ook regelmatig de verbinding weg.
Ik gebruik een Mimo XR WL-151 router en een MIMO XR PCI kaart + Windows Vista mijn provider is Casema.

Wie kan mij adviseren?

Erikv01

Het Sitecom router'tje hier heeft ook nog wel eens dat soort grappen. Meestal doe ik een restart vanuit de router-webinterface, of ik trek de stekker er even uit. Daarna gaat het meestal weer als vanouds.

Maar kun je uitsluiten dat het probleem niet bij jou provider ligt ?
Je kunt proberen de pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten.

Want zoals bij mij het geval is, is het vaak de router. Dus toch maar eens uitkijken naar een mooie N router.

Ik ga vanmiddag maar eens bellen met Casema, een nieuwe router daar wil ik nog niet aan beginnen, heb deze immers net 1 maand.

Ik weet niet wat er gebeurd is maar sinds vanmiddag is alles weer OK en haal ik de eerder genoemde download snelheden.

Misschien toch een netwerk probleempje bij Casema, UPC heeft hier ook wel eens in de verdeelstations zitten neuzen en even later was alles weer ok.

Het ligt aan een driver die de windows update heeft geinstaleerd, als die niet wordt geinstalleerd werkt alles perfect. Ik heb nu de windows update van automatisch afgehaald.
Ik wil ze nu eerst bekijken alvorens ik ze installeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan